دیدار نخست وزیر طالبان با معاون نخست وزیر ازبیکستان

© Bakhtar News Agencyدیدار نخست وزیر طالبان با معاون نخست وزیر ازبیکستان
دیدار نخست وزیر طالبان با معاون نخست وزیر ازبیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
گروه طالبان از دیدار نخست وزیر این گروه با معاون نخست وزیر ازبیکستان پس از ظهر امروز خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، ملا محمد حسن آخند نخست وزیر گروه طالبان پس از ظهر امروز با عمرزاکوف معاون نخست وزیر ازبیکستان و هیئت همراه اش دیدار کرد.
در این دیدار که مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری نخست وزیر طالبان، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان و نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان نیز حضور داشتند، هر دو جانب درباره گسترش مناسبات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف و برداشتن گام‌های عملی بخاطر تطبیق پروژه‌های مهم اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور، بحث و تبادل نظر کردند.
دیدار معاون نخست وزیر طالبان با فرستاده ای ویژه ای ایران برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
دیدار معاون نخست وزیر طالبان با فرستاده ای ویژه ای ایران برای افغانستان
نخست وزیر گروه طالبان ضمن خوش آمدید به هیئت متذکره، ازبیکستان را کشور دوست و برادر افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که بر مشکلات فایق آئیم و مشترکاً در راستای تطبیق پروژه‌های منطقوی تلاش کنیم.
ملا محمد حسن اخند از معاون نخست وزیر ازبیکستان خواست که سلام ها و تمنیات نیک وی را به رییس‌جمهور شوکت میرضیایف برساند.
در مقابل، عمرزاکوف معاون نخست وزیر ازبیکستان، گفت که افغانستان بخش مهم اتصال آسیای مرکزی و آسیای جنوبی است و ادارات مربوطۀ دو کشور در زمینه تطبیق پروژه‌های مشترک و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، گام‌های عملی برخواهند داشت.
همچنان، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری نخست وزیر طالبان در صحبت‌های خویش، افغانستان و ازبیکستان را دو کشور باهم برادر و همسایه نزدیک خواند که دارای مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی می استند. وی افزود، که امارت اسلامی بخاطر تطبیق پروژه‌های اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور آمادۀ هرگونه همکاری می باشد.
در این دیدار مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان، گفت که پالیسی جدید امارت اسلامی اقتصاد محور است و می‌خواهیم افغانستان را به مرکز همکاری‌های اقتصادی و اتصال منطقوی مبدل کنیم.
وی تاکید کرد که بر اساس سیاست جدید امارت اسلامی، می‌خواهیم در آینده افغانستان میدان رقابت‌های کشورهای بزرگ نباشد، بل‌که به مرکز همکاری‌های منطقوی و بین‌المللی مبدل گردد.
یادآوری می کنیم، که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، بیکاری و فقر به بیش از 90 درصد افزایش پیدا کرده و این کشور با آشفتگی انسانی روبرو است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала