رئیس جمهور اوکراین: ما به هیچ‌ کسی هیچ بخشی خاک خود را نخواهیم داد

© REUTERS / Gleb Garanich Президент Украины Владимир Зеленский в Киеве, Украина
Президент Украины Владимир Зеленский в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین در واکنش به تصمیم روسیه در مورد به رسمیت شناختن جمهوری ها دونتسک و لوهانسک گفت، کشورش بدهکار کسی نیست و به هیچ کسی حتا یک وجب از خاک خود را نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، در سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به مردم اوکراین روسیه را به تخریب مذاکرات صلح متهم کرده و تأکید کرده است که امتیاز ارضی نمی‌دهد، از هیچ کسی هیچگونه هراسی ندارد و هیچ نقطه خاک کشورش را به کسی واگذار نخواهد کرد.
Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
کاخ سفید جزئیات گفتگوی بایدن و زلنسکی را فاش کرد
زلنسکی در این پیام تلویزیونی گفت: "ما در سرزمین خود مان هستیم. ما از هیچ چیز و هیچ کس نمی ترسیم. ما به هیچ کس بدهکار نیستیم. و به هیچ کس چیزی نخواهیم داد. و از این مطمئن هستیم. زیرا اکنون بروری 2014 نیست، اکنون فبروری 2022 است، ما یک کشور دیگر، ارتش دیگر در اوکراین داریم".
زلنسکی گفت اوکراین منتظر اقدامات "روشن و مؤثر" از سوی متحدانش برای اقدام علیه روسیه است و خواستار برگزاری نشست اضطراری سران اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه شده است.
دوشنبه شب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از نشست گسترده و فوق‌ العاده شورای امنیت روسیه در سخنان خود خطاب به شهروندان روسیه گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند.
بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس جمهور روسیه این فرمان ها را در کرملین به امضا رساند.
پوتین پس از امضای فرمان به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، با لئونید پاسچنیک و دنیس پوشیلین، سران لوهانسک و دونتسک توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل میان روسیه و جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک را امضا کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала