طالبان: برای ایجاد یک ارتش بزرگ در افغانستان تلاش می‌کنیم

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
برخی گزارش ها حاکی است که طالبان برای ایجاد ارتشی بزرگ در افغانستان از نظامیان سابق استفاده خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک،، لطیف‌الله حکیمی رئیس کمیسیون پاکسازی طالبان، از عزم این گروه برای ایجاد یک ارتش قوی و بزرگ در افغانستان با توجه به نیازها و منافع ملی افغانستان و با استفاده از نظامیان شاغل در دولت پیشین سخن به میان آورد.
در حالی که برخی از مقامات طالبان، جذب مجدد نظامیان سابق را مردود اعلام کرده بودند، چند روز پیش رسانه های افغانستان از انتصاب دو افسر عالیرتبه ارتش در دوران دولت اشرف غنی (رئیس جمهور پیشین) در بهداری وزارت دفاع تحت کنترل طالبان خبر دادند.
حکیمی در بخش دیگری از سخنان خود از تعمیر و راه اندازی نیمی از 81 فروند بالگرد و هواپیمایی که توسط نظامیان آمریکایی حین خروج از افغانستان از کار انداخته شده بودند، خبر داد.
رئیس کمیسیون پاکسازی طالبان تصریح کرد، "نیروهای این گروه در جریان تسلط بر افغانستان، بیش از 300 هزار سلاح سبک، 26 هزار سلاح سنگین و حدود 61 هزار موتر زرهی نظامی را در اختیار گرفته اند."
آمریکایی ها پیش از خروج شتابزده شان از افغانستان، به نابودی مقادیری از تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا در این کشور اقدام کردند. اما به گفته طالبان، این گروه بخشی از این تجهیزات و تسلیحات برجای مانده را بازسازی کرده است.
عقب نشینی شتابزده و بدون برنامه آمریکا از افغانستان همزمان با قدرت گرفتن طالبان در این کشور، انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала