کشف بزرگترین کهکشان رادیویی در کیهان

© Depositphotos.com / AlexmitГалактика Млечный путь
Галактика Млечный путь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
کهکشان غول پیکر رادیویی آلسیونئوس با طول بیش از 16 میلیون سال نوری کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه arXiv، ستاره شناسان اروپایی یک کهکشان رادیویی غول پیکر جدید کشف کرده اند که بزرگترین کهکشان شناخته شده در جهان در حال حاضر است. طول آن به بیش از 16 میلیون سال نوری می رسد.
در مقایسه، کهکشان راه شیری تنها کمی بیش از 100 هزار سال نوری وسعت دارد.
این کهکشان که "آلسیونئوس" (Alcyoneus) نام دارد، یک کهکشان رادیویی غول پیکر است.
طول این کهکشان تقریباً 16.3 میلیون سال نوری است که برای مقایسه اندازه کهکشان راه شیری 106 هزار سال نوری است ؛ به این معنی که آلسیونئوس تقریباً 153.77 برابر طولانی تر از کهکشان راه شیری است.
کهکشان‌ های رادیویی غول پیکر مانند آلسیونئوس معماهایی دیگر در جهان پر از رمز و راز هستند. این کهکشان بزرگ از یک کهکشان میزبان و همچنین فواره ها و لوب های بزرگی تشکیل شده است که از مرکز کهکشان فوران می کنند.
Хэллоуинский астероид 2015 TB145 в виде черепа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
کشف منظومه با سه سیارک در کهکشان
ستاره شناسان بر این باور هستند که این فواره‌ها و لوب‌ها محصول جانبی یک سیاه‌چاله بسیار پرجرم فعال در مرکز کهکشان هستند. به این ترتیب، این کهکشان‌های عظیم از جذاب‌ترین کهکشان‌هایی هستند که در فضا کشف می شوند.
محققان به سرپرستی ستاره شناسان رصدخانه "لیدن" در هلند توضیح دادند: اگر ویژگی‌های مربوط به کهکشان میزبان دلیل مهمی برای رشد کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر باشد، بزرگ‌ترین کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر نیز به احتمال زیاد بزرگ ترین این میزبان‌ها را در اختیار دارند. به همین ترتیب، اگر محیط‌های در مقیاس بزرگ خاصی وجود داشته باشد که برای رشد کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر بسیار مساعد باشد، به احتمال زیاد بزرگ ترین کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر در آن‌ها ساکن خواهند بود.
ستاره شناسان می گویند که کشف آلسیونئوس می تواند به آنها در درک بهتر کهکشان های رادیویی کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала