انگلیس 5 بانک و 3 شخصیت روسیه را تحریم کرد

© AFP 2023 / Bertrand GuayПремьер-министр Великобритании Борис Джонсон
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
نخست وزیر انگلیس از اعمال تحریم ها علیه 5 بانک و 3 تاجر روسی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پنج بانک و سه تاجر روسی را به دلیل تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک، تحریم کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور گفت:" پنج بانک روسی را تحریم می کنیم، بانک "راسیا"، "گِنبانک"، "پروم اسویازبانک"، بانک توسعه و بازسازی چیورناموریه"، بانک پس انداز صنعتی". ما همچنین سه فرد را تحریم کردیم: گنادی تیموچنکا، بوریس روتنبرگ و ایگور روتنبرگ."

جانسون افزود که دارایی های این افراد در بریتانیا مسدود می شوند، و ورود آنها به انگلیس و بازار این کشور ممنوع می شود. علاوه بر این، همه شرکت ها و افراد انگلیسی از هرگونه همکاری با آنها منع می شوند.
وی تاکید کرد که این تنها "قسمت اول" تحریم هایی است که دولتش آماده اعمال آن است و در صورت لزوم می توان محدودیت های دیگری نیز اعمال کرد."
جانسون همچنین هشدار داده است که کشور های که اروپا باید برای حمله نظامی تمام عیار روسیه به اوکراین آماده شود و اظهار داشته که در بدترین حالت، این کشور 44 میلیونی اروپایی هدف تجاوزاتی قرار خواهد گرفت که بدون هیچ توجیهی آغاز شده است. نخست وزیر از همه خواست تا برای یافتن راهی مسالمت آمیز برای خروج از بحران کنونی تلاش کنند.
نخست وزیر انگلیس همچنین در نشست کمیته امنیت اضطراری این کشور گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مصمم به تهاجمی کامل به اوکراین است.
برخی منابع اروپایی می گویند تحریم های اروپا علیه روسیه ممکن است محدود باشد اما برخی کشورها خواستار اعمال تحریم های گسترده شده اند. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که قرار است امروز درباره اعمال تحریم های اضطراری علیه روسیه تصمیم گیری کند.
رئیس جمهوری روسیه شب گذشته (دوشنبه 21 فبروری) طی سخنرانی برای مردم این کشور، استقلال جمهوری‌های خلق "دونتسک" و "لوگانسک" را به رسمیت شناخت، و این تصمیم که بلافاصله با واکنش مختلف دولتمردان و مقام‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.
پوتین در سخنانی گفت که مسکو استقلال جمهوری‌های خلق "دونتسک" و "لوگانسک" را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرده است.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در واکنش به این خبر، گفت: تصمیم پوتین برای به رسمیت شناختن دو جمهوری جدایی طلب اوکراین به وضوح نقض قوانین بین‌المللی بوده و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала