تلسکوپ وب توانست یک تمدن بیگانه را پیدا کند

© Photo / NASA/Chris GunnКосмический телескоп имени Джеймса Уэбба
Космический телескоп имени Джеймса Уэбба  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
ستاره شناسان کلروفلوئوروکربن ها را به عنوان نشانه ای از تمدن بیگانه پیشنهاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Universe Today، تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) قادر است نشانه های کارکرد بیگانگان را در سیاره های فراخورشیدی توسط آلودگی جوی تشخیص دهد. این در یک پیش چاپ مقاله منتشر شده در مخزن arXiv گزارش شده است.
دانشمندان: تمدن های فعال بیگانه در کهکشان راه شیری موجود است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2020
دانشمندان: تمدن های فعال بیگانه در کهکشان راه شیری موجود است
به عنوان یک امضای فنی بالقوه که نشان دهنده حضور یک تمدن بیگانه پیشرفته است، کارشناسان کلروفلوروکاربن (CFCs) را پیشنهاد کرده اند - ترکیباتی که در مقیاس صنعتی به عنوان مبرد و پاک کننده تولید می شوند. کلروفلوروکاربن ها به سوراخ ازن کمک کرده اند و گازهای گلخانه ای قوی هستند. نشان داده شده است که این مواد می توانند سیگنال مشخصی را هنگام رصد سیارات فراخورشیدی با تلسکوپ فضایی با وضوح بالا تولید کنند.
به گفته نویسندگان این اثر، JWST در صورت مشاهده ستاره‌هایی از نوع طیفی M، یعنی کوتوله‌های قرمز، می‌تواند به موفقیت بیشتری دست یابد. آنها به قدری کم نور هستند که سیگنال های فنی را از بین نبرند. نمونه ای از چنین ستاره ای TRAPPIST-1 است که در فاصله 40 سال نوری از زمین قرار دارد و دارای چندین سیاره شبیه به زمین است. برعکس، ستارگان خورشید مانند کلاس G برای تشخیص کلروفلوروکاربن های بسیار درخشان هستند.
اگرچه کوتوله‌های قرمز شعله‌های قدرتمندی تولید می‌کنند که قادر به نابودی حیات در سیارات فراخورشیدی هستند، اما با افزایش سن آرام‌تر می‌شوند، که امکان وجود موجودات زنده و تکامل آنها را به شکل‌های حیات هوشمند فراهم می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала