گوترش تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک را مغایر منشور سازمان ملل دانست

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш
Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد معتقد است که روسیه تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را با تصمیمش برای به رسمیت شناختن شرق اوکراین به عنوان مناطق مستقل "نقض" کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد، تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین است و با اصول منشور سازمان ملل همخوانی ندارد.

دوجاریک گفت: "دبیرکل (سازمان ملل) تصمیم روسیه را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین و مغایر با اصول منشور سازمان ملل می داند."
بایدن به زودی ممنوعیت تجارت با لوهانسک و دونتسک را صادر خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
بایدن به زودی ممنوعیت تجارت با لوهانسک و دونتسک را صادر خواهد کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه پس از نشست گسترده و فوق‌ العاده شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به شهروندان این کشور گفت، اتخاذ تصمیم برای به رسمیت شناختن فوری حاکمیت لوهانسک و دونتسک را ضروری می‌داند.
به گفته رئیس‌جمهوری روسیه ، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.
پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.
به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. براساس گزارش خبرنگار رویترز، بعد از آنکه پوتین رسما این مناطق جدایی‌طلب را به رسمیت شناخت و دستور داد تا نیروهای روس به منظور "حفظ صلح" در آنجا مستقر شوند، تانک‌ها و دیگر ادوات نظامی در شهر دونتسک دیده شده‌اند. طبق این گزارش، دست‌کم پنج تانک بی‌نشان در اطراف دونتسک جابجا می‌شد و دو تانک دیگر هم در بخشی از این شهر دیده شده است.
بلافاصله پس از سخنرانی تلویزیونی، رئیس جمهور روسیه این فرمان ها را در کرملین به امضا رساند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала