کرملین: اعزام نیرو های روسیه به دونتسک و لوهانسک وابسته به شرایط است

© Sputnik / Alexander Vilfدبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند
دبیر کل سازمان ملل متحد در مراسم رژه پیروزی در مسکو شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
کاخ کرملین اعلام کرد که تصمیم در مورد استقرار نیرو های روسیه به جمهوری های دونتسک و لوهانسک وابسته به شرایط است و در صورت درخواست سران جمهوری ها اتخاذ خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک،دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که او ادعای اعزام نیروهای حافظ صلح روسیه به جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک را تایید نمی‌کند، زیرا هیچگونه اطلاعاتی دراین خصوص در دست نیست.
وی در پاسخ به سوال مربوط دراین خصوص گفت: "می توانم این اطلاعات را تایید کنم، چیزی در این مورد نمی دانم".
سخنگوی کرملین افزود، که تصمیم برای اعزام نیروهای روسیه به جمهوری های دونتسک و لوهانسک، وابسته به شرایط و در صورت درخواست تجدید نظر از سوی سران جمهوری ها اتخاذ خواهد شد.
بر اساس متون احکام مربوط به به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهورروسیه به وزارت دفاع دستور داد تا از حفظ صلح در قلمرو جمهوری ها توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اطمینان حاصل کند.
سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر یا در آینده نیاز به چنین اقداماتی وجود دارد، گفت: "این تصمیم بسته به پیشرفت شرایط، بسته به درخواست سران این جمهوری‌ها و بر اساس مصلحت اتخاذ خواهد شد".
وی گفت: "یک بار دیگر تکرار می کنم: هدف اصلی نجات جان ها و اطمینان از امنیت ساکنان دونتسک و لوهانسک است که دائماً در معرض تحریکات و اقدامات تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین قرار دارند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала