حقانی: روند به‌ رسمیت شناختن حکومت ما "خاموشانه" جریان دارد

© Sputnikانس حقانی
انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
یک عضو برجسته طالبان تاکید می‌ورزد که روند به رسمیت شناختن حکومت سرپرست طالبان به گونه خاموشانه جریان دارد و در این باره پیشرفت های نیز به میان آمده اند.
به گزارش اسپوتنیک، انس حقانی، برادر سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، با اشاره به بازگشایی سفارت‌های حکومت جدید افغانستان در بسیاری از کشورها، می‌گوید که روند به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی به گونه خاموشانه جریان دارد.
انس حقانی، اظهار داشت: در نتیجه تلاش‌های سیاسی امروز کابل مملو از سفارتخانه‌هاست و ما در بسیاری از کشورها سفارت‌های خود را باز کرده‌ایم، مراحل برسمیت شناختن دولت طالبان بطور خاموشانه جریان دارد.
وی با تاکید بر اینکه اختلافات نباید به ارزش‌های ملی آسیب برساند، از نیروهای طالبان خواست تا به عفو عمومی پایبند باشند و دست به انتقامجویی نزنند.
حقانی گفت: اگر که نیروی طالبان و یا مسئول دولت بر شما فشار می‌آورد این سیاست ما نیست. ما به شما اطمینان می‌دهیم که اگر کسی مشکلی دارد می‌تواند برای حل آن به مسئولان مراجعه کند.
دیدار سراج‌الدین حقانی با بازمانده‌گان «انتحاری‌ها»   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
حقانی : اگر به رسمیت شناخته نشویم تهدید علیه آمریکا ادامه خواهد داشت
پیش‌تر نیز "عبدالقهار بلخی" سخنگوی وزارت خارجه طالبان با تاکید بر لزوم برسمیت شناختن دولت طالبان گفته بود که آن‌ها تمام شرایط رسمیت یافتن به عنوان یک دولت را دارند.
وی گفته بود: "دولت کنونی از طریق هواپیما نیامده و رهبری آن از هوا به زمین انداخته نشده است، آن‌ها با حمایت نیروهای خارجی نیامدند، دولت جدید افغانستان از مردم افغانستان نمایندگی می‌کند".
این درحالی است که به تازگی، سازمان ملل متحد نیز نام‌های چهره‌های حکومت پیشین افغانستان به شمول اشرف غنی را از فهرست سران کشورهای جهان حذف کرده است.
اما به صورت رسمی پس از شش ماه حاکمیت طالبان در افغانستان، هنوز هیچ کشوری اعلام نکرده که حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت می‌شناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала