خبرنگاران: سخنگویان طالبان حاضر به دادن اطلاعات نیستند

© Photo / Government Media and Information CenterАфганские СМИ
Афганские СМИ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
هر چند با گماشتن سخنگویان در حکومت سرپرست طالبان خوشبینی ها از شریک ساختن به موقع اطلاعات به میان آمد اما شماری از خبرنگاران می‌گویند که نزدیک دو هفته است که سخنگویان این گروه به علت‌های ناروشن حاضر به دادن اطلاعات به رسانه ها نیستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به گفته آنان این کار اطلاع رسانی را با دشواری رو به رو ساخته است و مردم از گرفتن اطلاعات باز می مانند.
جواد اعتماد، خبرنگار، گفت: "این روند رسانه ها را با چالش روبه رو ساخته است. حکومت باید به رسانه ها پاسخگو باشد تا سوالات مردم حل شوند".
نگرانی ها از حاضر نشدن سخنگویان حکومت سرپرست طالبان برای پاسخگویی به خبرنگاران در حالی ابزار می‌شوند که پیش از این طالبان اعلام کرده است که قانون رسانه های همگانی دولت پیشین اجرایی است و حکومت سرپرست طالبان متعهد به عملی ساختن آن است.
صاحب دین صمیم، خبرنگار، می‌گوید: "سخنگویان بخاطر دادن کلپ های خبری حاضر نیستند. بهانه می‌کنند که خارج استیم و یا پیام را در واتس اپ می بینند اما جواب نمی دهند".
در همین حال نهاد های پشتیبان رسانه ها با نگرانی از عدم دسترسی به اطلاعات می‌گویند که حکومت مکلف است تا اطلاعات را با تمامی رسانه های کشور شریک بسازد.
ثبت 375 مورد خشونت علیه خبرنگاران در ده ماه گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
هشدار تازه فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران: طالبان به توهین رسانه‌ها در افغانستان پایان دهند
مسرور لطفی، مسوول رسانه یی اتحادیه ملی ژورنالیستان، گفت: "طبق یک برنامه منظم و منسجم اطلاعات را به موقع در اختیار رسانه ها قرار بدهند و به این نگرانی مردم و جامعه رسانه یی که دسترسی به اطلاعات است و با کندی مواجه است پایان بدهند".
یکی از برجسته ترین نگرانی های دیگر رسانه ها حضور نیافتن سخنگویان طالبان در گفتگوهای سیاسی رسانه ها نیز به شمار می رود.
با این هم با تلاش های فراوان موفق به گرفتن دیدگاه طالبان در این باره نشدیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала