صدای آتنش توپخانه در لوهانسک شنیده شد

© REUTERS / Alaa Al-Marjani Член иракских сил безопасности в ходе столкновений с боевиками ДАИШ в Эль-Фаллудже, Ирак
Член иракских сил безопасности в ходе столкновений с боевиками ДАИШ в Эль-Фаллудже, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
صدای آتش توپخانه در حومه شمالی لوگانسک شنیده می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، منابع از شنیده شده صدای شلیک توپخانه در لوهانسک خبر می‌دهند .
پیش از این نماینده لوهانسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس و تثبیت وضعیت در جنوب شرقی اوکراین گزارش داد که در نتیجه گلوله باران روستایی در نزدیکی لوگانسک، ساختمان های مسکونی آسیب دیده اند. جمهوری خودخوانده لوگانسک اعلام کرد که وضعیت در خط تماس همچنان بحرانی است.
صدای انفجارهای منفرد از حومه شمالی شهر نیز شنیده می شود.
اوضاع در دونباس در روزهای اخیر تشدید شده است، جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک از گلوله باران‌های زیادی توسط نیروهای امنیتی اوکراین خبر داده‌اند.
رهبری دونتسک و لوهانسک از تخلیه موقت شهروندان به منطقه روستوف در ارتباط با تهدید حمله اوکراین خبر دادند. اول از همه، خروج برای زنان، کودکان و افراد مسن است.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک، گفت که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ممکن است به زودی به ارتش دستور دهد که حمله کند و طرحی برای تهاجم به دونتسک و لوهانسک اجرا کند. روز شنبه، 19 فبروری، رهبران دونتسک و لوهانسک احکامی را در مورد بسیج عمومی امضا کردند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه در فرمانی اعلام کرد که مسکو حاکمیت جمهوری های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می شناسد و معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل با رهبران آنها را امضا کرد.
پوتین به وزارت خارجه روسیه دستور داد تا با دونتسک و لوگانسک روابط دیپلماتیک برقرار شود و از وزارت دفاع کشورش خواست تا صلح را در قلمرو خود حفظ کند.
صبح سه شنبه، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد؛ مسکو به این دلیل جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت تا از تشدید تنش ها و کشته شدن بیشتر مردم جلوگیری کند.
غرب و آمریکا در هفته های اخیر بارها اعلام کردند که روسیه در صدد حمله به اوکراین است اما مسکو اصرار دارد که هیچ قصدی برای انجام تهاجم نظامی ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала