صلیب سرخ خواستار حمایت فوری از خدمات بهداشتی در افغانستان شد

© Sputnik / Irina Gerashchenko /  مراجعه به بانک تصاویر Автомобили Международного Комитета Красного Креста, которые привезли гуманитарную помощь жителям Донбасса
Автомобили Международного Комитета Красного Креста, которые привезли гуманитарную помощь жителям Донбасса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
فدراسیون جهانی صلیب سرخ خواستار حمایت فوری جهانی از خدمات بهداشتی در افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، فدراسیون جهانی صلیب سرخ گفته‌ است که روند واکسیناسیون برای کاهش سرعت گسترش کووید-19 در افغانستان بسیار بطی پیش می‌رود و این ویروس در تمام مناطق افغانستان در حال گسترش است.
به گفته این نهاد، شیوع کووید-19 سیستم شکننده مراقبت‌های صحی در افغانستان را آسیب‌پذیرتر می‌کند.
فدراسیون جهانی صلیب سرخ به نقل از سازمان بهداشت جهانی گفته است که تقریباً نیمی از نمونه‌های آزمایش‌شده ویروس کرونا در افغانستان مثبت است که شیوع هشداردهنده این ویروس را نشان می‌دهد.
این نهاد گفته است، تنها 10 درصد از مردم به طور کامل واکسین شده‌اند و سیستم بهداشتی شکننده افغانستان برای مقابله با افزایش عفونت‌های کووید-19 پس از بسته‌شدن ده‌ها مرکز بهداشتی به دلیل کمبود دارو، نیازمند حمایت فوری جهانی است.
Президент Международного Комитета Красного Креста Петер Маурер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
هشدار صلیب سرخ: افغانستان در آستانه فروپاشی است
فدراسیون جهانی صلیب سرخ تأکید کرده است که کمتر از 10 مرکز از 37 مرکز بهداشتی عمومی کووید-19 در افغانستان فعال است.
این نهاد در حالی از گسترش کووید19 در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که پیش از این مسوولان شفاخانه‌های مخصوص مبارزه با ویروس کرونا بارها از کم‌توجهی و بی‌پروایی نهادهای مسوول و امدادرسان شکایت کرده‌اند.
گفته می‌شود اکثریت کارمندان این شفاخانه‌ها از ماه‌ها به ‌این‌سو معاش نگرفته‌اند و امکانات صحی در این شفاخانه‌ها نیز به صفر تقرب کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала