نبنزیا سخنان گوترش درباره اوکراین را مغایر با وضعیت وی خواند

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
نماینده دایم روسیه در سازمان ملل، سخنان دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوکراین را مغایر با وضعیت وی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دایم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد گفت: سخنان انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت شرق اوکراین با وضعیت و اختیارات او مغایرت دارد و همچنین درک نمی کند که او چه "شرایط خوبی" می تواند ارائه دهد.
گوترش بارها از اقدامات روسیه انتقاد کرده و آنها را نقض منشور سازمان ملل خوانده است.
نبنزیا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: متأسفانه دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته و امروز چندین اظهارات در مورد آنچه در شرق اوکراین اتفاق می‌افتد بیان کرد که با وضعیت او و اختیارات وی مطابق منشور سازمان ملل متحد مطابقت ندارد.
Военнослужащий ДНР у контрольно-пропускного пункта Успенка в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
نیروهای اوکراینی گروه فلمبرداری شبکه "ستاره" را در پیرامون دونتسک هدف قرار دادند
وی تاکید کرد، که وقتی دبیرکل سازمان "به خود اجازه داد در پیوند با هر کشوری چنین اظهاراتی را بیان کند، حتی یک درگیری وجود نداشت".
نماینده روسیه گفت: در مورد وضعیت اوکراین، دبیرکل هرگز صدای خود را به نفع نیاز به اجرای آن الزامات بسته اقدامات مینسک قطعنامه 2202 که مستقیماً مستلزم حل همه مشکلات با توافق بین کیف ، دونتسک و لوهانسک است، بلند نکرده است.
نبنزیا افزود: "در این شرایط، برای ما روشن نیست که دبیرکل درباره چه نوع "شرایط خوبی" صحبت کرده است.
گوترش که پیشتر از همان تریبون صحبت می کرد، گفت که آماده است برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین "شرایط خوب" ارائه دهد، یعنی به عنوان یک میانجی عمل کند.
یادآوری می کنیم، که اوضاع در دونباس در روزهای اخیر تشدید شده است، جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک از گلوله باران‌های زیادی توسط نیروهای امنیتی اوکراین خبر داده‌اند. رهبری دونتسک و لوهانسک از تخلیه موقت شهروندان به منطقه روستوف روسیه در ارتباط با تهدید حمله اوکراین خبر داد. اول از همه، تخلیه مربوط به زنان، کودکان و افراد مسن است. دنیس پوشیلین ، رئیس جمهوری دموکراتیک خلق دونتسک گفت، که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ممکن است به زودی به ارتش دستور دهد تا تهاجمی را انجام دهد تا طرحی برای تهاجم به دونتسک و لوهانسک را اجرا کند. روز شنبه، 19 فیبروری، رهبران دونتسک و لوهانسک احکامی را در مورد بسیج عمومی امضا کردند و سپس با درخواست برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری ها به روسیه روی آوردند.
ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه پس از نشست شورای امنیت، خطاب به شهروندان فدراسیون روسیه اظهار داشت که باید فوراً حاکمیت جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت بشناسد. وی خاطرنشان کرد که جهان ترجیح می دهد متوجه وحشت و نسل کشی در دونباس نشود، حتی یک روز بدون گلوله باران نمی گذرد، کشتار غیرنظامیان و محاصره متوقف نمی شود. همانطور که رئیس جمهور اعلام کرد، در صورت خونریزی بیشتر در دونباس، تمام مسئولیت بر عهده رژیم کیف خواهد بود. بلافاصله پس از درخواست تجدیدنظر، رئیس جمهور احکامی را در کرملین امضا کرد که دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. پوتین در احکام خود دستور داد تا از حفظ صلح در دونتسک و لوهانسک توسط نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اطمینان حاصل شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала