متقی در دیدار با دیبورا لاینز: گفته‌های گوترش کمپاین برای گروه‌های تخریبی است

© https://twitter.comمتقی به دیبورا لاینز: گفته‌های گوترش کمپاین برای گروه‌های تخریبی است
متقی به دیبورا لاینز: گفته‌های گوترش کمپاین برای گروه‌های تخریبی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان با نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده و گفته اظهارات دبیر کل سازمان ملل مبنی بر افزایش تهدید و انسجام گروه‌های تخریبی در افغانستان حقیقت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان شب گذشته(3 حوت) با نشر اعلامیه‌ی گفته که مولوی امیر خان متقی بعداز ظهر روز سه شنبه با خانم دیبورا لاینز نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان در کابل دیدار کرده است.

اعلامیه افزوده:" دو طرف روی وضعیت همه‌جانبه اقتصادی وبشری‌ افغانستان، تحولات مثبت، سکتور بانکی، دست‌آوردهای حکومت جدید و کمک‌های بشردوستانه گفتگو کردند.

خانم لاینز در این دیدار گفته وضعیت در افغانستان با توجه به گذشته بهتر شده و سطح نارضایتی‌ها نیز کاهش یافته اند، وضعیت درحال بهبود است و همآهنگی ما با حکومت جدید بیشتر شده است.

در اعلامیه آمده است:" مولوی متقی از خانم لاینز به‌خاطر اینکه وضعیت جاری در افغانستان و برنامه‌های حکومت جدید اسلامی را، با درک حقایق، مثبت ارزیابی کرده است، سپاس‌گزاری نمود و اظهار امیدواری کرده که با عملی‌شدن پلان‌های حکومت جدید، وضعیت همه‌جانبه کشور کاملاً رشد مثبت خواهد کرد و نیازمندی‌های مردم حل خواهد شد".

آقای متقی گفته از اینکه کشور ما محاط به خشکه است، سطح واردات ما بلند است، تحریم‌های تحمیل‌شده به‌جای حکومت،مردم را ‌متضرر می‌سازد و تجار ما نمی‌توانند به آسانی داد و گرفت کنند.

او با اشاره به اظهارات اخیر آقای گوترش سر منشی ملل متحد گفته که وی در رابطه به افزایش تهدید و انسجام دوباره گروه‌های تخریبی در افغانستان اظهار نگرانی کرده اند که هیچ حقیقت ندارد.

آقای متقی گفته:" افغان‌ها چنین اظهارات را نگران‌کننده، تحریک‌آمیز و ترغیب و کمپاین برای گروه‌های تخریبی می‌پندازد".

سرپرست وزارت خارجه گفته است حکومت افغانستان به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان به ضرر کسی استفاده کند.

یوناما نیز با نشراعلامیه‌ی گفته که خانم دیبورا لاینز نماینده خاص سر منشی ملل متحد برای افغانستان پیش از برگزاری نشست آینده شورای امنیت ملل متحد در مورد افغانستان، با امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان دیدار نموده و در مورد تلاش‌ها درباره حفاظت از حقوق همه افغان‌ها، پیشرفت درچالش‌ها اقتصادی و آمادگی ها برای بازگشت همه دختران و پسران به مکتب گفتگو نمودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала