پیش‌بینی گسترش کووید با استفاده از فاضلاب طیاره

© Depositphotos.com / Dmyrto_ZМужчина в маске с чемоданов в зоне посадки на самолет
Мужчина в маске с чемоданов в зоне посадки на самолет - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
دانشمندان یونانی راهی برای پیش‌بینی شیوع کووید-19 از فاضلاب طیاره پیدا کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان یونانی از دانشگاه‌های ارسطو و تسالی پیشنهاد کردند که از فاضلاب بیو توالت طیاره‌ها می‌توان با دقت آزمایش PCR عفونی بودن مسافران را تشخیص کرد. نسخه پیش از انتشار این مطالعه در وب سایت MedRxiv منتشر شده است.
به گفته محققان، این (روند) امکان را فراهم می‌کند که تا اطلاعات را در مورد گسترش بیماری سریع‌تر و موثرتر بدست آوریم. این مطالعه خاطرنشان می‌کند که با استفاده از تجزیه و تحلیل فاضلاب می‌توان ویروس کرونا را تا 7 روز قبل از شیوع بیماری تشخیص داد.
دانشمندان همچنین بر این باورند که انتشار به موقع نتایج آزمایش به سازمان‌های دولتی می‌تواند به راحتی بر تصمیم‌گیری در مورد مداخلات سلامت عمومی، از جمله اقدامات کنترول شیوع، آگاهی و آمادگی تاثیر بگذاردو
"الکسی آگرانوفسکی"، ویروس شناس و پروفسور دانشگاه دولتی مسکو ابراز تردید کرد که روش نظارتی پیشنهادی می‌تواند موثر باشد یا خیر.
وی می‌گوید: طیاره مسافران تازه نشست کرد، آنها (مسافران) هنوز مشکوک به عفونت نیستند. بررسی فاضلاب طیاره انجام می‌شود، این روند ده دقیقه‌ای نیست، تا ختم بررسی مردم کجا خواهند بود؟ آیا آنها در طیاره منتظر میمانند؟ 4 ساعت؟ چگونه تشخیص خواهند کرد که کدام یکی از مسافران به بیماری آلوده است؟.
Сотрудник медицинской службы международного аэропорта Внуково имени А. Н. Туполева проводит экспресс-тестирование пассажиров на COVID-19 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
ساخت سریع ترین دستگاه آزمایش کرونا در چین
پیش از این گزارش شد که تیمی از دانشمندان دانشگاه فودان در شانگهای، دستگاهی ساخته اند که می‌تواند کووید-19 را در کمتر از چهار دقیقه با دقت آزمایش PCR تشخیص دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала