کار‌ تولید 500 کیلووات برق پلخمری آغاز می شود

© Photo / Twitter account of Inamullah Samanganiمعاون سیاسی طالبان
معاون سیاسی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2022
عضو شوید
ازبیکستان کار‌ تولید 500 کیلووات برق پلخمری را آغاز خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ارسانه ها، دفتر معاونت اول ریاست الوزرای حکومت سرپرست شب گذشته (3حوت) با نشر اعلامیه از دیدار ملا برادر با سردار عمر زاکوف خبر داده است.
در اعلامیه آمده:"ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون نخست رياست‌الوزراء در کاخ چهار چنار با سردار عمر زاکوف، معاون رئیس جمهور ازبیکستان در امور اقتصادی دیدار کرده و دو طرف در مورد راه اندازی پروژه‌های بزرگ اقتصادی در افغانستان، ساخت راه آهن، تولید برق، تجارت و ترانزیت گفتگو کرده است".
اعلامیه افزوده:" آقای ملا در این دیدار گفته اکنون شرایط برای سرمایه گذاری در افغانستان فراهم شده و ازبیکستان می‌تواند در بخش ترمیم خط آهن مزار شریف-پیشاور-کابل و (500) کیلووات برق در پلخمری سرمایه گذاری نماید".
Линии электропередач в деревне Клиновка, Крым - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
ازبیکستان برق صادراتی به افغانستان را قطع کرد
ملا برادر از ازبیکستان به دلیل ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به 83 افغان در ازبیکستان برای کنترل و تنظیم هوانوردی و میدان‌های هوايی قدردانی کرده و گفته که اولین گروه 12نفری آن روز شنبه آینده عازم کشور ازبیکستان می‌شود.
عمر زاکوف گفته که آن‌ها آماده اند تا در ماه مارچ آینده یک سروی مقدماتی از راه آهن مزار شریف-پیشاور-کابل انجام دهند و به زودی کار‌های تولید (500) کیلووات برق در پلخمری را آغاز می‌کند.
شایان ذکر است که یک هیات عالی رتبه به ریاست سردار عمرزاکوف معاون نخست وزیر ازبیکستان روز سه شنبه وارد کابل شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала