فرانسه به اوکراین کمک نقدی و نظامی می‌کند

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности
Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه گفته است که کشورش به اوکراین کمک های نقدی و تجهیزات نظامی ارائه می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، امانول ماکرون در یک نشست خبری پس از نشست اتحادیه فوق العاده اتحادیه اروپا اظهار داشته است که پاریس، کمک مالی 1.2 میلیارد یورویی و تجهیزات نظامی به کی یف ارائه خواهد کرد.
ماکرون گفت: ما به عنوان اروپایی تصمیم گرفتیم به اوکراین کمک اقتصادی به مبلغ 1.2 میلیارد یورو ارائه کنیم که بی سابقه است. ما به تامین تجهیزات نظامی و حمایت از مردم در این موضوع دشوار ادامه خواهیم داد."
او نیز خاطرنشان کرد که فرانسه به استقرار نیروهایش در رومانیا سرعت می‌بخشد و به مهاجرین اوکراینی کمک خواهد کرد.
فرانسه مانند کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مسئولیت خود را در کمک به مردم اوکراین و همچنین کسانی که سرزمین اوکراین را ترک کرده و در قلمرو اتحاد اروپا هستند، سهیم خواهد شد.
Президент РФ Владимир Путин и президент Франции Эммануэль Макрон во время встречи в резиденции президента Франции Форт Брегансон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
به درخواست فرانسه؛ مکرون با پوتین صحبت تلفنی کرد
شب گذشته کاخ کرملین اعلام کرد که روسای جمهوری روسیه و فرانسه در یک صحبت تلفنی روی اوضاع اوکراین بحث و تبادل نظر کرده اند.
قابل ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این صحبت تلفنی به همتای فرانسوی خود "توضیحات جامعی بخاطر تصمیم برای انجام عملیات نظامی ویژه ارائه کرد."
قابل ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است.
او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند."
به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала