اعزام جنگنده ها و بالگرد های تهاجمی آمریکا به مرز های شرقی روسیه

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری از اعزام جنگنده های F-35 و بالگردهای تهاجمی AH-64 به سمت کشور های شرقی ناتو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" اعلام کرد که در بحبوحه تنش ها پیرامون اوضاع اوکراین، ایالات متحده هشت فروند از جدیدترین جت های جنگنده F-35 و 30 فروند هلیکوپتر تهاجمی AH-64 را برای تقویت جناح شرقی ناتو می فرستد.
وی در یک نشست خبری گفت: "ما در مورد انتقال 8 فروند جنگنده F-35 از آلمان به چندین مکان عملیاتی در امتداد جناح شرقی صحبت می کنیم."
کربی افزود که 20 هلیکوپتر تهاجمی از آلمان به کشورهای بالتیک و 12 فروند دیگر از یونان تا لهستان اعزام خواهند شد.
او همچنان گفت، علاوه بر این، ایالات متحده یک قطعه متشکل تز 800 سرباز را به کشور های بالتیک می فرستد که به گفته وی این یک تقویت موقتی خواهد بود.
ولادیمیر پوتین - رئیس‌جمهور روسیه - در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала