جمهوری مردمی دونتسک: طرف اوکراینی فرصت خروج از منطقه جنگی برای غیرنظامیان را نمی‌دهد

© Sputnik / Sergey Averin /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель начальника Управления Народной милиции ДНР Эдуард Басурин
Заместитель начальника Управления Народной милиции ДНР Эдуард Басурин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
عضو شوید
ادوارد باسورین، سخنگوی جمهوری مردمی دونتسک می‌گوید که طرف اوکراینی فرصت خروج از منطقه جنگی را از طریق کریدورهای بشردوستانه برای مردم فراهم نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، آقای باسورین امروز (جمعه، 25 فبروری) به خبرنگاران گفت که طرف اوکراینی اجازه نمی دهد که شهروندان منطقه جنگی را از طریق کریدور بشردوستانه ترک کنند.
وی افزود: طرف اوکراینی آشکارا هنجارهای حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند و به ساکنان محلی این صرفت را نمی‌دهد که داوطالبانه منطقه جنگی را در امتداد کریدور بشردوستانه ترک کنند. بر اساس اطلاعات عملیاتی، خطوط تلفون‌های اضطراری ما تماس‌ هایی از ساکنان نگران ولنوواخا و ماریوپل با گزارش‌هایی مبنی بر محاصره شهرها توسط گروه‌های شبه نظامی مسلح اوکراین دریافت می‌کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала