گرجستان به تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه نمی پیوندد

© Sputnik / Basik PipiyaВид Тбилиси
Вид Тбилиси  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
عضو شوید
صدراعظم گرجستان : این کشور به تحریم های مالی و اقتصادی غرب علیه روسیه نخواهد پیوست، زیرا این امر به منافع ملی و مردم آسیب می رساند.
به گزارش اسپوتنیک، ایراکلی گاریباشویلی، صدراعظم گرجستان اظهار داشته است: "ما اقدامات شرکا را مطالعه کرده‌ایم... منظورم تحریم‌های اقتصادی و مالی است. و قاطعانه می‌خواهم اشاره کنم که گرجستان، با در نظر گرفتن منافع ملی و مردم، برنامه‌ای برای مشارکت در تحریم‌های مالی و اقتصادی ندارد". گاریباشویلی افزوده گفت: "از آنجایی که این تنها به کشور و جمعیت ما آسیب می رساند، بنابراین من به عنوان مسئول سیاست داخلی و خارجی تنها بر اساس منافع ملی عمل خواهم کرد".
Генсек НАТО Йенс Столтенберг на пресс-конференции по итогам саммита в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2022
زمان پیوستن گرجستان و اوکراین به ناتو هنوز تعیین نشده است
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین تصمیم گرفته است. او خطاب به روس‌ها گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از قوای مسلح اوکراین خواست که از قومانده جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را به زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ نوع حمله راکتی، هوایی یا توپچی را به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیربنا های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، میدان های هوایی نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات دقیق بالا تحت هدف قرار می گیرند.
وزارت دفاع روسیه اطمینان داد که جمعیت غیرنظامی در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала