اوکراین: برای مذاکرات آتش‌بس آماده هستیم

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر Резиденция президента Украины в Киеве
Резиденция президента Украины в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهور اوکراین از آمادگی کی‌یف برای مذاکرات صلح و آتش‌بس با روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی نیکیفوروف" سخنگوی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که ولودیمیر زلنسکی با پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه موافقت کرده و آماده مذاکرات صلح و آتش‌بس با روسیه است.
وی می‌گوید که "در حال حاضر رایزنی در مورد زمان و مکان مذاکرات ادامه دارد".
نیکیفوروف در صفحه فیس‌بوک خود نگاشته است: من باید اظهارات مبنی بر خودداری (کی‌یف) از مذاکره را تکذیب کنم. اوکراین آمادۀ بوده و است تا درباره آتش‌بس و صلح گفتگو کند. این موضع دائم ماست. ما با پیشنهاد رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه موافقت کردیم.
وی با بیان اینکه در این ساعات طرفین در مورد مکان و زمان مذاکرات رایزنی می‌کنند، گفت: هرچه زودتر مذاکرات آغاز شود، شانس بازگشت به زندگی عادی بیشتر می‌شود.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه آماده است یک هیئت روسی را برای مذاکره با اوکراین به مینسک بفرستد. پسکوف بعداً خاطرنشان کرد که طرف اوکراینی اعلام کرد که در حال بررسی مجدد مذاکره با روسیه در مینسک است، سپس ورشو را برای مذاکرات را انتخاب کرد و سپس ناپدید شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که در خصوص عملیات نظامی ویژه در دونباس تصمیم گیری کرده است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌ های مردمی دونباس درخواست کمک از روسیه دارند". رئیس‌‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسوولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند و به خانه برگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала