آمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از کی‌یف است

© REUTERS / Gleb Garanich Президент Украины Владимир Зеленский в Киеве, Украина
Президент Украины Владимир Зеленский в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
مقامات آمریکایی و اوکراینی اعلام کردند، آمریکایی ها آماده کمک به ولادیمیر زلنسکی برای خروج از کی یف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست از آمادگی مقامات آمریکایی برای کمک به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای خروج از کی‌یف، پایتخت آن‌کشور خبر داده است.
بر اساس این گزارش گفته می‌شود که مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از بازداشت رئیس جمهور اوکراین به دست نیرو های روسی که در حال پیش‌رویی هستند، حاضر به چنین اقدامی شده اند.
روزنامه به نقل از یکیک منبع ارشد آمریکایی می‌نویست که که مقامات ایالات متحده در روزهای اخیر با زلنسکی در مورد "مسائل امنیتی مختلف، از جمله امن ترین مکان ها برای اطمینان از تداوم دولت" صحبت کرده اند.
این در حالی است که یک مقام اوکراینی به این نشریه گفته است رئیس جمهور دستور انتقال او او به شهر دیگری حتا لووف را نداده است.
Президент Украины Владимир Зеленский на пресс-конференции по итогам встречи в Нормандском формате в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2022
زلنسکی آماده گفتگو با پوتین شده است
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
صبح روز جمعه 118 تاسیسات نظامی اوکراین از کار افتادند و نیروگاه هسته ای چرنوبیل تحت کنترل درآمد. وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین سرکوب شده‌اند، زیرساخت‌های نظامی پایگاه‌های هوایی نظامی از کار افتاده است.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای ارتش روسیه مقدار زیادی تسلیحات خارجی را که توسط کشورهای غربی در چند ماه گذشته به اوکراین تحویل داده شده بود، کشف و ضبط کرده اند.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک اعلام کرده که تعداد سربازان اوکراینی که داوطلبانه تسلیم می شوند در حال افزایش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала