Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازگشت سوپر لیگ جنجالی؛ شورشیان دست بردار یوفا نیستند

© AP Photo / Andrew MedichiniГраффити, изображающее президента "Ювентуса" Андреа Аньелли, проделывающего дыру в мяче, в Риме
Граффити, изображающее президента Ювентуса Андреа Аньелли, проделывающего дыру в мяче, в Риме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
بر بنیاد گزارش ها، رقابت های جنجالی سوپرلیگ اروپا، هفته آینده با حضور تیم های یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید دوباره راه اندازی می شود
به گزارش اسپوتنیک، به نظر می رسد رقابت های پر سر و صدای سوپرلیگ که چنده ماه پیش با راه اندازی یک جنجال بزرگ در فوتبال قاره سبز وارد مستطیل سبز اروپا شد و پس از فاصله کمی با انصراف 9 تیم از بین رفت، دوباره توسط سه تیمی که هنوز از پروسه کنار نکشیده اند، هفته آینده از سر گرفته شود.
این لیگ جدید که شامل صعود یا سقوط نبود و 12 "عضو دائم" از جمله منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، منچسترسیتی، چلسی، تاتنهام در انگلیس، اینتر، یوونتوس، میلان در ایتالیا و رئال مادرید بارسا واتلتیکومادرید در اسپانیا داشت، عمر زیادی نداشت و تنها پس از 48 ساعت به دلیل هشدارهای تند یوفا، فدارسیون های کشورهای مربوط با جریمه و محرومیت و اعتراض هواداران و در نهایت انصراف 9 تیم سقوط کرد و ماهیت خود را از دست داد.
سه تیمی که باقی ماندند و تا کنون این رقابت ها را به رسمیت میشناسند، دو باشگاه بزرگ اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا و همچنین یوونتوس هستند که علی رغم تمام حرف و حدیث ها کماکان از سوپر لیگ و برگزاری آن حمایت میکنند.
اکنون طبق گزارش‌ تلگراف، این سه باشگاه‌ها قرار است بازگشت سوپر لیگ را با شیوه ای متفاوت و البته با پیشنهاداتی جدید اعلام کنند.
تلگراف گزارش می دهد که آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس و یکی از بنیان گذاران سوپر لیگ قرار است روز پنجشنبه هفته روان در این راستا سخنرانی کند و در آنجا از برنامه های جدید این لیگ رونمایی کند.
تلگراف همچنین ادعا می‌کند که این سه باشگاه موضع "انحصاری" یوفا روی فوتبال اروپا را در جلسه دادگاه حق طلبی اروپا در اواخر سال جاری به چالش خواهند کشید.
آنها همچنین به روابط نزدیک یوفا با برخی باشگاه‌های نامدار به صورت علنی مخالفت کرده اند و ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن را به عنوان نمونه بارز این رابطه معرفی کرده‌اند.
این در حالیست که پاری سن ژرمن از ابتدا در پروسه جنجالی سوپر لیگ حضور نداشت و بلافاصله پس از این اتفاقات توسط یوفا بجای آنیلی رئیس یوونتوس، به عنوان رئیس اتحادیه باشگاه های اروپایی انتصاب شد.
تلگراف گزارش می دهد که در سندی که در ماه سپتامبر توسط اعضای باقی مانده ESL تهیه شده است، استدلال می کند: "از آنجایی که در اتحادیه اروپا، یک باشگاه نمی تواند از کمک های دولتی کشور عضو خود بهره مند شود... چرا باید اجازه داده شود که بازار فوتبال مختل شود. منفعت انحصاری چند باشگاه دولتی، به دلیل کمک های دولتی که از سوی کشورهای غیرعضو می آید؟
یک نهاد شرکتی، معروف به A22، برای ESL تأسیس شد و دارای مشاور حقوقی و همچنین یک گروه لابی بروکسل است.
باید دید سایر تیم‌ها به تغییرات پیشنهادی چه واکنشی نشان خواهند داد، اما تیم‌های لیگ برتر حداقل نمی‌توانند پس از مقررات جدید که امکان پیوستن شورشیان به رقابت‌های غیرمجاز را غیرممکن کرده است، به آن بپیوندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала