بلومبرگ از قصد امریکا برای اصرار بر قطع ارتباط روسیه از سوئیفت خبر داد

© Photo / https://twitter.com/swiftcommunity/SWIFTسیستم پرداختی
SWIFTسیستم پرداختی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
دولت رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، موضوع قطع ارتباط فدراسیون روسیه از سوئیفت را "جدی" بررسی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ می نویسد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور جدی در حال بررسی این سوال هستند که آیا روسیه را از سیستم پرداخت بانکی بین المللی سوئیفت در پاسخ به شروع عملیات ویژه در دونباس قطع کنند یا خیر .
به گفته منابع این آژانس، چند روز پیش، قطع ارتباط روسیه از سوئیفت برای مقام های امریکایی و اروپایی دور به نظر می رسید. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا پیش از این ابراز نگرانی کرده بودند که چنین تصمیمی می تواند به اقتصاد آنها آسیب جدی وارد کند.
بلومبرگ می نویسد، با این حال، با ادامه "تهاجم" روسیه به اوکراین ، تعداد فزاینده ای از رهبران غربی موافق هستند که چنین تحریم هایی ضروری است.
بنابراین، مقامات کانادا ، بریتانیا و هالند آشکارا از ایده قطع ارتباط روسیه از سوئیفت حمایت کردند.
منابع آژانس گزارش می دهند، که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا قصد دارد برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد. مقامات امریکایی نمی توانند چنین تصمیمی را یکجانبه اتخاذ کنند - برای این کار آنها به تصمیم متفق القول رهبران کشورهای اروپایی نیاز دارند.
SWIFTسیستم پرداختی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
آلمان از ایده قطع ارتباط روسیه با سوئیفت انتقاد کرد
در کل تاریخ وجود سیستم بین المللی پرداخت های بانکی سوئیفت، تنها یک بار دسترسی به آن بسته شد. در سال 2012، اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از اقدامات برای مهار برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را از این سیستم قطع کرد.
روز دوشنبه، 21 فیبروری، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه، نشست فوق العاده شورای امنیت روسیه را تشکیل داد که در آن درباره به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک بحث شد. در همان روز، پوتین فرمانی مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونباس و همچنین معاهدات دوستی، همکاری و کمک متقابل با آنها امضا کرد. رئیس دولت دستور داد تا از حفظ صلح در جمهوری ها اطمینان حاصل شود.
روز پنجشنبه 24 فیبروری، پوتین تصمیم گرفت یک عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین انجام دهد. رئیس جمهور در خطاب به روس ها این تصمیم را با منشور سازمان ملل متحد ، تحریم شورای فدراسیون و توافق نامه هایی که قبلا با جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک امضا شده بود توجیه کرد. رهبر روسیه تاکید کرد که مسئولیت خونریزی در اوکراین بر عهده وجدان مقامات اوکراینی خواهد بود. رئیس جمهور همچنین از نیروهای اوکراینی خواست "اسلحه های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند".
کشورهای غربی اقدامات مسکو را محکوم کردند ، آنها را "تهاجم" به اوکراین خواندند و از اعمال "سخت ترین" تحریم های ضد روسیه خبر دادند.
پیش از این، رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود، که چرا شورای فدراسیون اطمینان دارد که غرب ابزار تحریم خود را به پایان رسانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала