روشی موثر برای کاهش چشمگیر خطر ابتلا به دیابت

© Depositphotos.com / ImagepointfrДевушка с глюкометром измеряет сахар в крови
Девушка с глюкометром измеряет сахар в крови - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
دانشمندان برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، نوشیدن آب را به جای نوشیدنی های شیرین توصیه نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کمبریج دریافته اند که نوشیدن آب به طور عادی به جای نوشیدنیهای گازدار یا آب میوه به کاهش خطر ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع دوم کمک می کند.
دانشمندان نوشیدن آب را ساده ترین روش درمان کاهش قند خون دانستند.
در این تحقیقات آمده است: جایگزین کردن یک گیلاس آب به جای یک گیلاس نوشیدنیهای گازدار یا آب میوه به معنای کاهش خطر ابتلا به دیابت به میزان هفت تا ده درصد است.
محققان هشدار دادند که در غیر این صورت، دیابت می تواند آسیب های بسیار جدی تری از جمله به سیستم قلبی عروقی، عصبی و ایمنی وارد کند.
درخت آلوبالو در باغ میوه در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2022
بهترین نوشیدنی کاهش‌دهنده قند خود
این تحقیقات نشان داد: افزودن آب به نوشیدنیهای شیرین تاثیری ندارد اما جایگزین کردن آب به جای این نوشیدنیها می تواند به جلوگیری از ابتلا به مشکل متابولیکی کمک کند.
جایگزینی یک گیلاس نوشیدنی شیرین در روز می تواند خطر ابتلا به این بیماری را 14 تا 25 درصد کاهش دهد. این دانشمندان توصیه کردند که جایگزین های قابل قبول و ایمن می تواند آب و چای یا قهوه شیرین نشده باشد.
دیابت یا بیماری قند وقتی ایجاد می‌شود که هورمون انسولین به عنوان تنظیم‌ کننده قند خون یا به اندازه کافی در بدن تولید نمی‌‌شود یا اینکه بافت‌های بدن به درستی به آن پاسخ نمی‌دهند لذا سوخت و ساز قند در بدن مختل می‌‌شود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می‌رود و در نهایت علائم شاخص دیابت به صورت پرخوری، پرنوشی و پر ادراری ظاهر می‌شود.

دیابت را بر حسب علت ایجاد بیماری به دو گروه دیابت نوع اول و دوم تقسیم می‌کنند. دیابت نوع اول یا دیابت نوجوانان در نتیجه تخریب نابجای سلول‌های مولد انسولین به وسیله دستگاه ایمنی بدن رخ می‌دهد.

این بیماران مجبورند از همان ابتدا با تزریق انسولین خارجی کمبود این هورمون را در بدن رفع کنند و قند خود را در حالت عادی نگه دارند.

دیابت نوع دوم یا دیابت بزرگسالان معمولاً در میانسالی بروز می‌کند و زمینه ارثی در ایجاد آن دخیل است. این نوع دیابت به علت مقاومت پیدا کردن سلول‌های بدن به انسولین رخ می‌دهد .
کنترل دقیق دیابت و طبیعی‌کردن قند خون در هر دو نوع این بیماری می‌‌تواند باعث جلوگیری از بروز عوارض درازمدت تهدید کننده حیات ناشی از آن شود و عمر طبیعی بیماران را تضمین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала