مسدود شدن سایت خبری اسپوتنیک مولداوی

© Sputnik / Alexey Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Agencia de noticias Sputnik
Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
مسدود کردن سایت های اسپوتنیک مولداوی و توقف پخش رادیو اقدامی سانسور و نقض آزادی بیان توسط مقامات مولداوی است.
سردبیران اسپوتنیک مولداوی می‌گویند که اطلاعیه ای از مقامات جمهوری در مورد مسدود سازی سایت اسپوتنیک ازتاریخ 26 فبروری و منع نشرات رادیویی از تاریخ 7 مارچ را دریافت کردند.
پیش از این، سرویس اطلاعات و امنیت این کشور پیامی در وب سایت خود درباره دستور مسدود کردن دو منبع از جمله اسپوتنیک منتشر کرده بود.
در پیام آمده است: "در تاریخ 26 فبروری، مدیر سرویس اطلاعات و امنیت دستوری صادر کرد که بر اساس آن دو منبع آنلاین را که اطلاعات تحریک‌کننده نفرت و جنگ را منتشر می‌کنند، تحت شرایط اضطراری مسدود می‌کند. بنابراین، پورتال‌های www.sputnik.md و www.gagauznews.md در معرض مسدود شدن هستند."
قابل ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است.
او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند."
به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала