آمریکا: نیروهای بیشتری در اروپا مستقر می‌شوند

© REUTERS / Jonathan ErnstПрезидент США Джо Байден
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا به منظور حمایت از کشور های ناتو دستور استقرار نیروهای بیشتری برای اروپا را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به منظور حمایت از متحدان خود در ناتو، دستور استقرار نیروهای بیشتر آمریکایی برای اروپا را صادر کرده است.
بایدن یادآور شد که قبلاً قول داده بود که ایالات متحده "از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهد کرد." وی تاکید کرد که تعهد این کشور به ماده 5 پیمان آتلانتیک شمالی "تزلزل ناپذیر" است.
بایدن گفت: "من دستور استقرار نیروهای اضافی را برای افزایش توانایی‌هایمان در اروپا به منظور حمایت از متحدان ناتو صادر کردم."
رئیس جمهور آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روسی او "پایه های صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند." در عین حال، ناتو بار دیگر تأیید می کند که "از آزادی و دموکراسی دفاع می کند."
رئیس جمهور آمریکا در پایان گفت: ناتو مصمم تر و متحدتر از همیشه است و این اتحاد درهای خود را به روی آنعده کشورهای اروپایی که در ارزش های ما مشترک هستند و ممکن است روزی تصمیم به پیوستن به آن بگیرند، باز نگه می دارد.
بایدن قبلاً متعهد شده بود از "هر وجب از خاک ناتو" دفاع کند. وی تاکید کرد که ایالات متحده هیچ قصدی برای جنگ با روسیه ندارد. با این حال، در صورت لزوم، ایالات متحده از متحدان خود در ائتلاف آتلانتیک شمالی حمایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала