مولوی حسام: رفتار اسرائیل گونه ای طالبان بدون انتقام نمی ماند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
عضو شوید
رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در واکنش به بازرسی خانه به خانه جنگجویان گروه طالبان گفت، که آنچه بر مردم خیرخانه می‌گذرد همان رفتار اسرائیل در برابر فلسطین است؛ بدون انتقام هم مانند نمی‌ماند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، به دنبال واکنش‌های تُند از تلاشی خانه به خانه در شمال کابل و ولایت تاجیک‌نشین کاپیسا، پروان و پنجشیر، مولوی حبیب الله حسام رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در پیامی به همین موضوع واکنش نشان داده و این کار را "ظالمانه و سفاکانه" خوانده است.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
بازرسی خانه ها اگر قومی باشد، خطرناک است
مولوی حسام افزوده "آنچه امروز بر سر مردم خیرخانه می گذرد در تاریخ بشر نقطه سیاه خواهد ماند و این همان رفتار صهیونیست‌ها بر فلسطینی‌ها بود که ۲۳ سال قبل در شمال انجام شد و حال تکرار می‌شود و یقینأ این قربانی مردم بدون قصاص و انتقام بالمثل نمی ماند".
رئیس شورای اخوت اسلامی گفته است، که "جنگ با جمهوریت پایان یافت، اما جنگ دفاع از آزادی، کرامت انسانی، عزت، نفس، مال، عدالت، مساوات، حقوق شهرندی، دفاع از اسلام، مذهب، مسجد، مسلمانان منکوب، محکوم، به اسارت کشیده، گرسنگی، بیکاری، فقر، جهل، تبعیض، نفاق، تکفیر، افراط، حق تلفی، استقلال سیاسی و نجات ملت ادامه دارد".
سخنان مولوی حسام در حالی صورت می‌گیرد، که طالبان تلاشی خانه به خانه را قومی نه بلکه برای تأمین امنیت می‌دانند، اما باشندگان شمال کابل این کار را غیراسلامی، غیرقانونی، غیرفرهنگی و اهانت‌آمیز می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала