واکنش غرب به احضارات درجه یک قوای بازدارنده روسیه

© Fotolia / Kremldepall«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک
«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
عضو شوید
نماینده امریکا در سازمان ملل می گوید که دستور پوتین در مورد احضارات درجه یک قوای بازدارنده تشدید تنش روسیه نگران کننده است.
به گزارش اسپوتنیک، لیندا توماس-گرینفیلد، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای قرار دادن نیروهای بازدارنده روسیه در یک احضارات درجه یک، تشدید تنش "غیرقابل قبول" است، در حالی که او اعتراف کرد، این تصمیم را "هم اکنون" از یک روزنامه نگار شنیده است.
پوتین روز یکشنبه حین نشست با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، ستر درستیز، امر کرد تا نیروهای مهار تحت رژیم احضارات خاص قرار گیرند. وی اظهار داشت که "بالاترین مقامات کشورهای پیشرو ناتو به خود اجازه می دهند، اظهارات تهاجمی علیه کشور را ایراد نمایند."
Учения артиллерийских подразделений на Сергеевском полигоне в Приморском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
آزمایش دستگاه بمب افکن "دامبا" قوای زمینی روسیه
توماس-گرینفیلد طی مصاحبه ای با سی بی اس گفت: "این بدان معناست که رئیس جمهور پوتین به تشدید این جنگ به شیوه ای کاملاً غیرقابل قبول ادامه می دهد و ما باید به متوقف کردن او به قوی ترین شکل ممکن ادامه دهیم.
پیش از این، کاخ سفید اعلام کرد که ناتو روسیه را تهدید نمی کند و دستور پوتین در مورد رژیم ویژه وظایف محاربوی در نیروهای مهار فدراسیون روسیه را واکنشی به تهدیدات "که وجود ندارد" خواند.
پوتین پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم به عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن اوکراین گرفته است. او طی سخنرانی تلویزیونی خطاب به روس‌ها گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود، از اردوی اوکراین خواست تا فرمان جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها خود را زمین بگذارند.
پنتاگون سلاح های جدید روسیه را تهدید هستوی خود می داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2020
پنتاگون سلاح های جدید روسیه را تهدید هستوی خود می داند
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که قوای مسلح روسیه هیچ حمله راکتی، هوایی یا توپچی به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیربنا های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، میدان های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا مورد هدف قرار میگیرند.
وزارت دفاع روسیه اطمینان داد که جمعیت غیرنظامی اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала