توضیحات کوریای شمالی درباره شلیک یک پرتابه نامشخص

© AFP 2023 / Jung Yeon-JeЮжные корейцы смотрят архивные кадры запуска северокорейской ракеты
Южные корейцы смотрят архивные кадры запуска северокорейской ракеты  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
گزارش ها حاکی است که کوریای شمالی اخیرا ماهواره جاسوسی پرتاب کرد ه است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کوریای شمالی درباره شلیک یک پرتابه مشخص که روز یکشنبه 27 فبروری انجام شد، توضیح داد.
کوریای شمالی گفت که این پرتاب به عنوان بخشی از تحقیقات برای توسعه یک ماهواره شناسایی بوده است.
یونهاپ به نقل از خبرگزاری رسمی کوریای شمالی KCNA نوشت: "اداره ملی توسعه فناوری هوافضای کوریای شمالی (NADA) به همراه آکادمی علوم دفاعی آنکشور، روز یکشنبه آزمایش مهمی را به عنوان بخشی از توسعه یک ماهواره شناسایی انجام دادند.
بر اساس بیانیه آژانس کوریای شمالی، این آزمایش اجازه می دهد تا "عملکرد و دقت عملیاتی تجهیزات عکاسی با وضوح بالا، سیستم های انتقال داده" مورد آزمایش قرار گیرد.
ارتش کوریای جنوبی روز یکشنبه تایید کرد که کوریای شمالی با شلیک یک پرتابه ناشناس هشتمین نمایش قدرت در سال جدید میلادی را به اجرا گذاشت.
ماه گذشته، کوریای شمالی برنامه ای مبنی بر از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد خود صادر کرد و این گمانه‌زنی را به وجود آورد که می‌توان در ادامه راه دست به اقدامات بزرگ تری بزند.
توسعه یک ماهواره شناسایی نظامی از جمله پیشرفت‌هایی است که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در سال گذشته خواستار آن شده بود. کوریای شمالی قبلاً حداقل دو ماهواره را با موفقیت در مدار قرار داده بود که آخرین آن در سال 2016 بود.
تلاش کوریای شمالی برای توسعه چنین فناوری در حالی صورت می‌گیرد که کوریای جنوبی قصد دارد در ماه مارچ یک پرتابه فضایی با سوخت جامد را به عنوان بخشی از پروژه استقرار ماهواره‌های نظارتی نظامی خود برای نظارت بر کوریای شمالی آزمایش کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала