مشاور اسد: آنانی که از جنگ در افغانستان و سوریه حمایت کردند، حق محکوم کردن روسیه را ندارند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Российская военная техника движется по дороге у границы с Украиной в Белгородской области, Россия
Российская военная техника движется по дороге у границы с Украиной в Белгородской области, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
مشاور ویژه بشار اسد رئیس جمهور سوریه اظهار داشت کشورهایی که از جنگ در افغانستان، عراق و سوریه حمایت کردند، حق محکوم کردن اقدامات روسیه در اوکراین را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، لونا شبل مشاور ویژه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در یک صحبت اختصاصی با اسپوتنیک گفت:" کشورهایی که در جنگ کوریا، بعد ویتنام، افغانستان و عراق، امروز در سوریه و اوکراین، میلیون ها نفر را کشتند؛ حق ندارند از حقوق بین الملل، مشروعیت و وجدان دم بزنند. آنها جهان را به جنگلی تبدیل کرده اند که شکارچی شکار را می بلعد و قوی ضعیف را به کام مرگ می کشاند. بنابراین، روسیه نه تنها حق دارد، بلکه باید از خود محافظت کند."
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала