هیئت اوکراینی برای مذاکره با روسیه وارد بلاروس شدند

© AFP 2023 / Daniel LealВид на Киев
Вид на Киев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
یک منبع نزدیک به روند مذاکرات به خبرگزاری اسپوتنیک بلاروس گفت: "هیأت اوکراینی در حال حاضر در خاک بلاروس، در نزدیکی محل برگزاری مذاکرات حضور دارند".
اسپوتنیک بلاروس گزارش گزارش داده است، هیئت اوکراینی که برای مذاکره با روسیه عازم این کشور شده است، هم اکنون در خاک بلاروس حضور دارد.
یک منبع نزدیک به روند مذاکرات به @SPUTNIKBY گفت: "هیأت اوکراینی در حال حاضر در خاک بلاروس، در نزدیکی محل برگزاری مذاکرات حضور دارند.
به گفته این منبع، انتظار می رود که دیدار با مذاکره کنندگان روسی صبح امروز آغاز شود."
در همین حال وزارت امور خارجه بلاروس نیز گزارش داد که محل برگزاری مذاکرات روسیه و اوکراین آماده شده است و انتظار می‌رود که هیئت‌ها به ز.دی وارد شوند.
پیش از این، ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهور روسیه گفته بود که اوکراین بر سر مذاکرات در منطقه گومل، جایی که هیئت روسی به آنجا رفته بود، به توافق رسیده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیزگفت که پیش از این گفتگوی تلفنی بین الکساندر لوکاشنکو و ولادیمیر زلنسکی انجام شده است. بعداً اسپوتنیک بلاروس خبر داد که ایست بازرسی الکساندروکا-ویلچا محل مذاکرات خواهد بود.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала