کشف یک روش مبتکرانه برای درمان افسردگی

© Depositphotos.com / Dmyrto_ZМолодая женщина в одиночестве у новогодней елки
Молодая женщина в одиночестве у новогодней елки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
دانشمندان در یک مطالعه جدید از ذرات مغناطیسی و آهنرباها برای کنترل دقیق و از راه دور فعالیت سلول های مغز استفاده کرده و امیدوارند بتوانند آن را برای درمان افسردگی به کار ببرند.
گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان دانشگاه کالج لندن روش خاصی برای کنترل سلول های مغز ایجاد کرده اند که می تواند در درمان افسردگی استفاده شود. این فناوری شامل استفاده از آهنرباهای میکروسکوپی است.
به گفته کارشناسان، فناوری جدید مبتنی بر تأثیر بر سلول های مغزی خاص - آستروسیت ها است.
Спящий на груди отца мальчик - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
تکنیک های تنفسی برای خواب رفتن سریع
آستروسیت ها سلول های ستاره ای شکل هستند که در سراسر مغز یافت می شوند و به طور استراتژیک بین رگ های خونی مغز و سلول های عصبی قرار دارند.توانایی کنترل آستروسیت های مغز با استفاده از میدان مغناطیسی ابزار جدیدی را جهت مطالعه عملکرد این سلول ها در سلامت و بیماری به محققان می دهد. این یافته ها همچنین می تواند جهت توسعه درمان های جدید و موثر در آینده برای برخی از اختلالات عصبی رایج مانند صرع و سکته مغزی مهم باشد.
محققان این پروژه پژوهشی می ‌افزایند: از آنجایی که آستروسیت‌ ها به لمس حساس هستند، نشانه گذاری آنها با ذرات مغناطیسی به این معنی است که می ‌توان با استفاده از آهن‌ ربا یک منبع کوچک از خارج از بدن در اختیار سلول ‌ها قرار داد و به این ترتیب، عملکرد آنها را کنترل کرد.این توانایی برای کنترل از راه دور آستروسیت ها، ابزار جدیدی جهت درک عملکرد آنها فراهم کرده و ممکن است پتانسیل درمان اختلالات مغزی و خلقی، از جمله افسردگی را داشته باشد. ‌
آهنرباها روی آستروسیت ها در ناحیه خاصی از مغز اثر می گذارند. به همین دلیل، مولکول آدنوزین تری فسفات (ATP) آزاد می شود و پس از آن، سیستم عصبی سمپاتیک تحریک می شود، ضربان قلب، تعداد تنفس و فشار خون افزایش می یابد.
روش تحریک عمیق مغز به طور گسترده در درمان بیماری پارکینسون، صرع و افسردگی استفاده می شود. با این حال، در این مورد، یک روش جراحی پیچیده باید انجام شود. امکان وارد کردن آهنربا به مغز کار را آسان می کند. به علاوه یکی از مزایای این فناوری کنترل از راه دور ذرات مغناطیسی است. همچنین می توان از آن در بهبود بیماران پس از سکته استفاده کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала