روسیه زمان دقیق آغاز مذاکرات با اوکراین را اعلام کرد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Здание в Гомельской области, где пройдут переговоры России и Украины
Здание в Гомельской области, где пройдут переговоры России и Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
رئیس هیئت روسی مذاکره کننده با اوکراین می‌گوید که گفتگو ها بین روسیه و اوکراین باید از ساعت 12 روز به وقت محلی آغاز شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیات مذاکره کننده و دستیار رئیس جمهور روسیه که هم اکنون در سفارت روسیه در مینسک به سر می‌برد، گفت هیئت روسی تا زمانی که برای دستیابی به توافق لازم باشد، آماده مذاکره با اوکراین است.
این مذاکرات قرار است از ساعت 12 روز به وقت محلی در منطقه گومل بلاروس آغاز شود.
رئیس هیات مذاکره کننده پیش ازاین گفته بود که اوکراین بر سر مذاکرات در منطقه گومل، جایی که هیئت روسی به آنجا رفته بود، به توافق رسیده است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه نیز از گفتگوی تلفنی بین الکساندر لوکاشنکو و ولادیمیر زلنسکی خبر داد بعداً اسپوتنیک بلاروس خبر داد که ایست بازرسی الکساندروکا-ویلچا محل مذاکرات خواهد بود
پیشتر خبر داده شد که هیئت اوکراینی مذاکره کننده با روسیه عازم بلاروس شده است و هم اکنون در خاک آن کشور حضور دارد.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала