عربستان سعودی از کشف چندین میدان گازی جدید سخن گفت

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEA general view of Saudi Aramco's Abqaiq oil processing plant on September 20, 2019.
A general view of Saudi Aramco's Abqaiq oil processing plant on September 20, 2019.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
شرکت آرامکوی عربستان سعودی میادین گاز طبیعی را در چندین منطقه این کشور کشف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی روز یکشنبه از کشف چندین میدان گازی جدید توسط شرکت ملی نفت آرامکو در مناطق مرکزی، شمالی و شرقی و همچنین در صحرای شنی رب الخالی که یک سوم جنوبی شبه جزیره عربستان را اشغال کرده است، اعلام کرد. .
شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان، در بیانیه‌ی گفت این میدان ها که شرکت نفت و گاز آرامکو آنها را کشف کرده است، در صحرای غیرمسکونی مرکز، منطقه شمالی، و ایالت شرقی آن کشور قرار دارند.
پنج حوزه جدید گاز عربستان شامل، شادون، در مرکز منطقه واقع در جنوب شرقی ریاض که روزانه 9 میلیون متر مکعب گاز با 3300 بشگه میعانات همراه است. شرفه، در صحرای غیرمسکونی عربستان با 5.6 میلیون متر مکعب تولید می‌کند ام خنزیر، با 660 هزار متر مکعب تولید روزانه گاز طبیعی غیرسنتی.
صَمنا، با سه چاه مختلف و مجموع تولید روزانه 8.9 متر مکعب گاز طبیعی سنتی.برآورد شده است که در منابع "جفره" بیش از 33 تریلیون متر مکعب گاز خام ذخیره است. آرامکو انتظار دارد که حوزه "جفره" تا سال 2024 به تولید برسد، و آن شرکت بتواند تا سال 2036 روزانه 7.3 میلیارد گاز استاندارد از آن منابع تولید کند. گاز تولیدی حوزه "جفره" می‌تواند به عنوان هیدروژن آبی استفاده شود که برای انتقال از سوخت فسیلی به سوخت "سبز" بسیار لازم است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала