فرمانده‌ی امنیه‌ی طالبان در دایکندی: مخالفان را گردن می‌زنیم

© @https://twitter.comقتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی
قتل یک دختر جوان به دست پدرش در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
در پی بازداشت شماری از مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین در ولایت دایکندی، فرمانده‌ی امنیه‌ی طالبان در این ولایت مخالفان این گروه را تهدید به مرگ کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه اطلاعات، منابع مردمی در ولایت دایکندی می‌گویند که طی چند روز اخیر، احضار و بازداشت مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین و همچنین بستگان آنها، از سوی طالبان افزایش یافته است.
به گفته‌ی این منابع، استخبارات طالبان به‌تازگی، چهار نفر از بستگان سبحان نایبی، نماینده‌ی پیشین مردم در شورای ولایتی دایکندی، سه نفر از بستگان سید باقر مرتضوی، فرمانده‌ی پیشین امنیه این ولایت و پسر طاهر اعتمادی، ولسوال پاتو را بازداشت کرده‌اند.
منابع می‌گویند، سه تن از باشندگان روستای "غدار" مرکز دایکندی و سه تن از ساکنان روستای "وگیر" ولسوالی پاتو نیز اخیرا بازداشت شده‌اند.
طبق ادعای منابع، کسانی که از سوی طالبان بازداشت می‌شوند، به‌شدت مورد شکنجه قرار می‌گیرند و بدون این‌که با روند قضایی مواجه شوند، روزها در نظارت خانه‌ها نگهداری می‌شوند.
با این حال، صدیق‎الله عابد، فرمانده‌ی امنیه‌ی طالبان در ولایت دایکندی روز گذشته (یک‎شنبه، ۸ حوت) در یک جلسه‎ی مردمی از افزایش تحرکات "بعضی گروه‏‌ها" علیه طالبان سخن گفته است.
او گفته است که این افراد از بیرونِ ولایت دایکندی حمایت می‎شوند و تصمیم به اخلال امنیت این ولایت دارند.
این مقام طالبان هشدار داده است: "کسی تصمیم شورش و یا مخالف حکومت طالبان اقدام نماید بدون ملاحظه گردن زده خواهد شد".
عابد گفته است که از بعضی جلسات و برنامه‎‌های مشکوک "با خبر هستیم و نیروهای کشفی ما در تعقیب آن افراد هستند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала