وقتی آمریکا اوکراین را در باتلاق رها می‌کند

© Sputnikوقتی آمریکا اوکراین را در باتلاق رها می‌کند
وقتی آمریکا اوکراین را در باتلاق رها می‌کند
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
عضو شوید
اوکراین و کشورهای غربی در چند ماه اخیر روسیه را متهم می‌کردند که قصد حمله به این کشور را دارد.
به گزارش اسپوتنیک، اوکراین و کشورهای غربی در چند ماه اخیر روسیه را متهم می‌کردند که قصد حمله به این کشور را دارد. با این حال روسیه این ادعا را رد و در مقابل، اوکراین را به‌خاطر رفتارهای تحریک‌آمیز محکوم می‌کرد.
در نهایت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پنجشنبه (24 فبروری) دستور عملیات ویژه نظامی را صادر و اعلام کرد: "به همین‌خاطر، ‌ما برای غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی اوکراین اقدام می‌کنیم. ما نمی‌توانیم با تهدیدهایی که از قلمروی اوکراین مدرن نشأت می‌گیرد، احساس امنیت و پیشرفت کنیم و به زندگی ادامه بدهیم."
جدا از تحولات جاری میان روسیه و اوکراین و سرنوشت آنها، مسئله‌ای که اوکراینی‌ها را سردرگم کرده این است که آمریکا و کشورهای غربی که همواره در صدد تحریک اوکراین علیه مسکو بودند و عامل وقوع این جنگ شدند، اکنون این کشور را تنها گذاشته و تنها اقدام عملی آنها علیه حمله اخیر روسیه به اوکراین، وضع تحریم علیه افراد و نهادهایی در روسیه بوده است.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که وضعیت امروز اوکراین نتیجه عملی سقوط سراب آمریکایی را نشان می‌دهد؛ جایی که واشنگتن صراحتا اعلام کرده تنها در چارچوب ناتو مداخله نظامی خواهد کرد. به این صورت که اگر یکی از کشورهای عضو ناتو در معرض خطر جنگ قرار بگیرد سایر اعضا نیز اقدام به مداخله نظامی می‌کنند.
بنابراین از آنجایی که کشورهای عربی نیز مانند اوکراین عضو ناتو نیستند، اگر هر یک از این طرف‌ها در معرض هرگونه جنگی قرار بگیرند نباید امیدی به کمک‌های آمریکا و اروپا داشته باشند. این یک هشدار بزرگ برای کشورهای عربی است که روی کمک‌های آمریکا حساب کرده‌اند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала