لاوروف: موجودیت تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا برای ما پذیرفتنی نیست

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید، برای روسیه غیرقابل قبول است که تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا مستقر باشد. او می‌گوید، زمانش رسیده است که این تسلیحات را به خانه اصلی آن بازگردانیم.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که در شرایط کنونی باید هر آنچه لازم است برای جلوگیری از دور جدید مسابقه تسلیحاتی انجام شود، روسیه از آمریکا و متحدانش می‌خواهد تا استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در اروپا را متوقف نمایند.
وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه (1 مارچ) در پیام ویدئویی خود در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در ژنو بیان داشت که روسیه آماده همکاری با ایالات متحده در زمینه ثبات استراتژیک است.
گفتنی است براساس اطلاعات که پیش ازاین منتشر شد، آمریکا در چند کشور اروپایی تسلیحات هسته ای مستقر کرده و بخش اصلی این زرادخانه در آلمان قرار دارد.
گفتنی است آمریکا پاییز 2019 تسلیحات هسته‌ای مستقر در پایگاه هوایی بوخل آلمان را به‌طور مخفیانه مدرنیزه کرد.
به گزارش روز شنبه نشریه اشپیگل، نیروی هوایی آمریکا اواخر آگست حدود 20 قبضه سلاح هسته ای را با هواپیمای ترابری نظامی از پایگاه هوایی بوخل به آمریکا منتقل کرد تا نرم افزارهای جدیدی را روی آن نصب کند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر خواستار خودداری آمریکا از استقرار سلاح هسته ای در کشورهای متحد خود شد که قدرت هسته ای محسوب نمی شوند.
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала