لوکاشنکو: اوکراین مدت‌ها قبل برای حمله به نیروهای روسیه در بلاروس آماده می‌شد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Белоруссии Александр Лукашенко выступает на митинге, организованном в его поддержку на площади Независимости в Минске
Президент Белоруссии Александр Лукашенко выступает на митинге, организованном в его поддержку на площади Независимости в Минске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهوربلاروس می‌گوید که چندین لشکر ضد هوایی و موشکی در اوکراین آماده حمله به نیروهای روسیه در بلاروس بودند.
به گزارش اسپوتنیک،الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در صحبت با خبرگزاری "بلتا" می‌گوید، حقایقی وجود دارد که به آمادگی احتمالی غرب برای تهاجم به مینسک و مسکو اشاره می کند.
لوکاشنکو خاطرنشان کرد که تحت پوشش حل مشکل بحران مهاجرت در کشورهای همسایه، گروهی از نیروها برای حفاظت مرزها از عبور غیرقانونی مهاجران ایجاد شد و نیروهای مسلح اوکراین به منظور آماده سازی، عملیات Polesie را آغاز کردند. نیروهای خود را برای عملیات در جهت بلاروس منسجم ساختند.
به گفته وی، پس از آن رزمایش متل-2022 در اوکراین آغاز شد و تعصبات علیه شهروندان بلاروس که در اوکراین بودند، ظاهر شد.
وی گفت، همه اینها در پس زمینه هیستری اطلاعات، اتهامات دور از ذهن برای تدارک تجاوز از طرف بلاروس. در مجموع، همه این حقایق به وضوح نشان می‌دهد که غرب برای تجاوز به بلاروس و روسیه آماده می‌شد."
وی همچنین گفت: پمپاژ و ارسال تسلیحات به اوکراین بیش از حد است، روزانه هواپیماهای آمریکایی حامل سامانه های ضد تانک و موشک های ضد هوایی و دیگر انواع تسلیحات و مهمات وارد می شدند. همزمان نیروهای اوکراینی شمار حملات موشکی توپخانه ای خود به دونباس را بسیار افزایش دادند، و مردم بیگناه را قتل عام می کردند."
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала