ملابرادر به جوانان: به جای خارج رفتن؛ وطن را آباد کنید

© Photo / Twitter account of Abdul Qahar Balkhiملا برادر
ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
معاون نخست رییس الوزای طالبان از شهروندان به ویژه جوانان خواست که به جای مهاجرت، برای ترقی افغانستان تلاش کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ملا عبدالغنی برادر، معاون رییس الوزای طالبان، امروز سه‌شنبه(دهم، حوت) در دومین جشن سالگرد توافق نامه دوحه در کابل، از شهروندان خواست که به جای مهاجرت برای ترقی کشور تلاش کنند.
وی تاکید کرد: تنها تلاش امارت اسلامی برای برون رفت از مشکلات موجود کشور کافی نیست، بلکه مردم نیز باید دست به دست هم داده و کشور خود را با هم بازسازی کنند.
برادر از جامعه جهانی خواست تا به جای تحمیل جنگ به افغانستان، راهی برای تفاهم و گفتگو انتخاب کنند.
وی از مردم، به ویژه افراد مسلکی و جوانان خواست که کشور را ترک نکنند. او گفت که اکنون دانشگاه‌ها باز شده‌اند و دانشجویان باید به تحصیل بپردازند.
معاون او رئیس الوزرء گفت :"ما به سوی پیشرفت و ترقی در حرکت هستیم همانطور که افغانستان را آزاد کردیم، مصمم هستیم تا تمام تلاش خود را برای ساختن آن انجام دهیم، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا راه را برای توسعه اقتصادی هموار کنیم."
وی بیان داشت: همان طوری‌که امارت اسلامی 20 سال درمقابل قدرت‌های بزرگ جهانی جنگید و آنها را شکست داد اکنون هم برای پیشرفت، آبادی و نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی در کشور تلاش می‌کند.
گفتنی است که دو سال قبل در چنین روزی توافق‌نامه صلح دوحه میان امریکا و طالبان در قطر با حضور نمایندگان برخی کشور‌های جهان امضا شد.

به اساس این توافق‌نامه امریکا متعهد به خروج سربازانش از افغانستان تا اول ماه می 2021 شده بود و طالبان نیز متعهد به قطع رابطه با شبکه‌های تروریستی ازجمله القاعده شد.

بخشی از توافقنامه صلح رهایی 5000 زندانی طالبان توسط دولت پیشین و آغاز گفت‌وگوهای دولت با گروه طالبان تا سه ماه بعد از امضای توافق‌نامه صلح بود.

گفتگو‌های صلح میان دولت پیشین افغانستان و طالبان نتیجه نداد و حدود شش ماه قبل حکومت پیشین سقوط و طالبان دوباره به افغانستان تسلط یافتند.
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала