Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

میلان – اینتر؛ دربی میلان، این بار در نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر اینترمیلان Футбол. ЛЧ УЕФА 09/10. Финал. Матч "Бавария" - "Интернационале"
اینترمیلان   Футбол. ЛЧ УЕФА 09/10. Финал. Матч Бавария - Интернационале - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
میلان و اینتر همشهری‌های همیشه این فصل علاوه بر سری‌آ در نیمه‌نهایی جام‌حذفی هم به مصاف هم خواهند رفت.
به گزارش اسپوتنیک، در ایتالیا و در چارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا یا جام حذفی ایتالیا دو تیم همشهری میلان و اینتر به مصاف هم خواهند رفت.
شرایط دو تیم:
میلان؛
فعلاً میلان روی دور شانس است، چرا که در سری ‌آ هر مرتبه متوقف شدند اینتر هم نتیجه نگرفت تا صدر جدول را به همشهری واگذار نکنند.
با این حال موقعیت روسونری در صدر در خطر است و حتی ناپولی و یوونتوس هم شانس قهرمانی دارند. با این حال تیم استفانو پیولی دل به موفقیت در جام‌حذفی هم بسته.
میلانی‌ها که 19 سال است در جام‌حذفی قهرمان نشده‌اند مثل لیگ برای این قهرمانی هم عطش دارند. مزیت روسونری در آستانه دربی دلامادونینا روحیه‌ای است که از برد اوایل فوریه گرفتند.
اینتر؛
اوضاع در قسمت آبی شهر میلان چندان مساعد نیست. افعی‌ها که صدر جدول را از دست دادند و در دربی دلامادونینا هم باختند، 4 بازی آخرشان را نبرده‌اند و به وضوع افت کرده‌اند.
پس از این 4 بازی که همگی در ماه فوریه بود، روز اول ماه مارس به مصاف میلان خواهند رفت. سیمونه اینزاگی که خودش با لاتزیو قهرمان جام‌حذفی 3 سال پیش هم شد، می‌خواهد هرطور شده در اولین فصل با اینتر هم جام بگیرد.
با این حال تیم او ماه قبل بدجور در دربی غافلگیر شد و حالا 2 نبرد حساس در نیمه‌نهایی جام‌حذفی در پیش دارد.
این دومین دربی میلان در این فصل است، در بازی اول که روز 5 فبروری به میزبانی روسنری‌ها برگزار شد، اینتر با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت.
دو تیم به لحاظ آماری در رقابت‌های کوپا ایتالیا عملکرد تقریبا مشابهی دارند.
اینترمیلان بیش از 10 سال است که جام حذفی را بالای سر نبرده (2011) و میلان هم پس از سال 2003 که با پیروزی بر رم قهرمان کوپا ایتالیا شد دیگر نتوانسته است این جام را فتح کند.
اینترمیلان پیش از این 7 بار فاتح کوپا ایتالیا شده و میلان 5 بار به این عنوان دست یافته است.
این بیست و ششمین دربی دو تیم در تاریخ کوپا ایتالیا است که روسونری‌ها با 10 پیروزی پیشتاز هستند و اینتر میلان هم هشت بار به پیروزی رسیده است.
این دو تیم به طور رسمی 230 بار برابر هم به میدان رفته اند که این اینتر 84 بار و میلان 78 بار به پیروزی رسیده و 68 دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. در این مسابقات اینتر 317 و آث میلان 307 گل به ثمر رسانده اند.
در مجموع اینترمیلان در رقابت‌های داخلی به 30 و میلان به 29 بار قهرمانی رسیده در حالی که در رقابت‌های اروپایی میلان 18 بار به قهرمانی دست یافته و اینتر 9 جام را به دست آورده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала