Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کرونا دست بردار نیست؛ بزرگترین ضرر مالی تاریخ باشگاه آرسنال ثبت شد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر Футбол. Лига Европы. Матч "Арсенал" - ЦСКА
Футбол. Лига Европы. Матч Арсенал - ЦСКА - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
باشگاه آرسنال اعلام کرد که در یک سال گذشته 107 میلیون پوند، به خاطر کرونا ضرر کرده که در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بوده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از دو سال و چند ماه از شیوع بیماری کرونا در جهان می‌گذرد و همه‌گیری این ویروس تمامی مسابقات ورزشی را تحت تاثیر خود قرار داده است. باشگاه‌های فوتبال نیز در این مدت ضررهای هنگفتی را متقبل شده‌اند و حتی برخی باشگاه‌ها در آستانۀ ورشکستگی قرار گرفتند.
باشگاه آرسنال یکی از باشکاه‌هایی است که بخاطر کرونا زیان‌های مالی زیادی دیده و در تازه‌ترین مورد این باشگاه اعلام کرده که در یک سال گذشته 107 میلیون پوند به خاطر کرونا ضرر کرده که در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بوده‌است.
این باشگاه که روز گذشته قیمت تکت‌های بازی را افزایش داد، امروز اعلام کرد که دلیل آن ضرر 100 میلیون پوندی بوده و در تلاش اند که با افزایش قیمت تکت‌های بازی قسمتی از این زیان بزرگ را پوشش دهند.
پس از ضرر کمتر از 50 میلیون پوندی در سال گذشته، آرسنال در آخرین صورت مالی خود 107.3 میلیون پوند زیان پس از پرداخت مالیات را ثبت کرد که بزرگترین ضرر در تاریخ باشگاه این باشگاه محسوب می‌شود.
85 میلیون پوند از این مبلغ صرف تأثیر نامطلوب کووید 19 شده زیرا این باشگاه در فصل 2020-21 تنها دو بازی را در مقابل تماشاگران در ورزشگاه امارات انجام داد و سایر بازی‌ها پشت دروازه‌های بسته برگزار شد.
باشگاه آرسنال این موضوع را با انتشار بیانیه‌ای مطرح کرد و از هواداران بابت این که در سال آینده چهار درصد اضافی برای تماشای بازی‌های می‌پردازند، عذرخواهی کرد.
در بیانیه‌ای باشگاه آمده است:" ما می‎دانیم که هیچ کس از افزایش قیمت‌ها استقبال نمی‌کند و این تصمیم به سادگی گرفته نشده است. نتایج سال مالی به طور قابل توجهی تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته است، که باعث شد اکثر بازی های فصل 2020/21 پشت درهای بسته برگزار شود."
توپچی‌ها سالانه نزدیک به 230 میلیون پوند دستمزد به بازیکنان و تمام کارکنان باشگاه می‌دهند و با تعطیلی فوتبال و عدم حضور تماشاگران، این میزان برای باشگاه یک مشکل فراوان را پدید آورده است و سبب چنین ضرر بزرگی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала