زلنسکی با امضای فرمانی ورود "مزدوران خارجی" به اوکراین را ممکن ساخت

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press ServiceПрезидент Украины Владимир Зеленский во время обращения к нации
Президент Украины Владимир Зеленский во время обращения к нации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور اوکراین جهت ورود آسان مزدوران خارجی به کشورش، فرمانی را مبنی بر برقراری رژیم بدون ویزا در اوکراین امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در یک اقدام تازه فرمانی را مبنی بر برقراری رژیم بدون ویزا در اوکراین، برای ورود مزدوران خارجی که مایل به پیوستن به جنگ برضد روسیه و دفاع از آن کشور باشند، امضا کرد.
این سند برای کسانی که مایل به پیوستن به "لژیون دفاع بین المللی از اوکراین" هستند "برای دوره حکومت نظامی" در کشور معتبر خواهد بود.
رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه هم از جو بایدن همتای آمریکایی خود و ناتو درخواست کرده بود تا بر فراز بخش‌های مهم کشورش منطقه پرواز ممنوع اعمال کنند.
وی اظهار داشت، زمان آن فرا رسیده که به ایجاد منطقه پرواز ممنوع برای هواپیماها، بالگردها و موشک‌های روسیه فکر کنیم.
پیش از این، زلنسکی گفته بود که تعدادی اززندانی های اوکراینی‌ "با تجربه عملیات جنگی" از بازداشت آزاد می‌شوند و همه تحریم‌ها از آنها برداشته می‌شود.
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала