وزیر خارجه سوریه: غرب آماده است حتا شیطان را برضد روسیه مسلح کند

© Sputnik / Vladimir TrefilovГлава делегации правительства на московской межсирийской встрече по урегулированию кризиса Башар Аль-Джаафари
Глава делегации правительства на московской межсирийской встрече по урегулированию кризиса Башар Аль-Джаафари    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه سوریه در بیاناتی اظهار داشته که کشور های غرب آماده است ملی‌گرایان "ناسیونالست‌های اوکراینی" را نیز برضد روسیه مسلح کند.
به گزارش اسپوتنیک، بشار جعفری معاون وزیر امور خارجه سوریه، غرب را متهم کرد که در مسلح کردن نئونازی‌های اوکراین که همان بنرهای آلمان نازی را برافراشته و تمام اروپا را ویران کرد، تردیدی ندارد.
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: "75 سال از پیروزی بر فاشیسم می گذرد. ​​پس از سال ها، کسانی اعلام آمادگی کردند تا از نئونازی ها در اوکراین حمایت کنند، نازی های که همان شعار های را که روح اروپا به حساب می آمدند برافراشتند، اما حمایت اروپایی را دریافت کردند. این کشورها و حمایت سرویس‌های ویژه تنها به این دلیل است که آنها علیه روسیه هستند.غربی‌ها در صورتی که به نفع آنها باشد از مسلح کردن شیطان علیه روسیه دریغ نمی‌کنند."
Российская военная техника движется по дороге у границы с Украиной в Белгородской области, Россия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
مشاور اسد: آنانی که از جنگ در افغانستان و سوریه حمایت کردند، حق محکوم کردن روسیه را ندارند
به گفته این سیاستمدار سوری، با وجود اینکه غرب به همراه روسیه چندین دهه پیش با این تهدید مشترک مبارزه کردند اما امروز عملا حمایت از ناسیونالیست‌ها در اوکراین اتفاق می افتد.
او افزود: "اما اگر آنها متحدان واقعی در آن جنگ بودند، امروز از ناسیونالیست‌های جدید حمایت نمی کردند".
جعفری افزود: "بنابراین نباید تعجب کرد اگر فردا تروریست‌های داعش (سازمان ممنوعه در روسیه) به اوکراین اعزام شوند".
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه "24 فبروری" اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала