حذف برنامه های مرتبط با راشاتودی و اسپوتنیک از پلی استور گوگل

© REUTERS / Dado RuvicGoogle
Google - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
عضو شوید
گوکل اعلام کرده که برنامه های مرتبط با RT و Sputnik را از پلی استور گوگل حذف می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت گوگل در بیانیه‌ی اعلام کرده که برنامه های مرتبط با رسانه های RT و Sputnik را از پلی استور درسراسر اروپا مسدود می کند.
این در حالی است که پیش ازاین اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، مسدود کردن فعالیت تعدادی از رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا را یکی از اقدامات تحریمی در رابطه با عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین اعلام کرد.
فون در لاین گفت که موارد ممنوعه شامل RT، اسپوتنیک و شرکت های تابعه آنها می شود.
Логотип youtube в браузере - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
گوگل کانال یوتیوب خبرگزاری اسپوتنیک روسی را در اوکراین مسدود کرد
پیشتر، "تیک‌تاک" دسترسی به "راشا تودی" و "اسپوتنیک" در کشورهای اتحادیه اروپا را محدود کرد. سخنگوی "تیک‌تاک" به "نشنل پابلیک رادیو"( National Public Radio NPR) گفت که این شرکت پس از اعلام ممنوعیت این رسانه ها توسط مقامات اروپایی شروع به مسدود کردن صفحات دو خبرگزاری دولتی روسیه در اتحادیه اروپا کرد.
شرکت متا که مالک شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام است، اعلام کرده که دسترسی به صفحات "آر تی و اسپوتنیک" را نیز محدود خواهد کرد. مایکروسافت همچنین کار RT را محدود می کند.
وضعیت رسانه های روسیه در غرب در سال های اخیر به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نوامبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن ضرورت مقابله با رسانه‌های روسی بیان شده بود و از Sputnik و RT به عنوان تهدیدهای اصلی در این سند نام برده شدند.
تعدادی از سیاستمداران غربی، از جمله سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا و همچنین رئیس جمهور فرانسه، اسپوتنیک و آر تی را به دخالت در انتخابات آمریکا و فرانسه متهم کردند، اما هیچ مدرکی ارائه نکردند. نمایندگان رسمی روسیه چنین اظهاراتی را بی اساس می‌دانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала