کمک یک میلیارد دالری بانک جهانی به افغانستان

Здание Всемирного банка  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
عضو شوید
بانک جهانی ارائه بیش از یک میلیارد دالر کمک بشردوستانه را به افغانستان اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مدیران اجرایی بانک جهانی کمک یک میلیارد دالری را برای حمایت از مردم افغانستان تصویب کرده است.
این نهاد گفت که این پول به آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی اختصاص می‌یابد و خارج از دسترس حاکمان کنونی باقی می‌ماند.
طبق اعلامیه‌ی بانک جهانی، این مقدار پول از صندوق بازسازی افغانستان "ARTF" در قالب کمک‌های بلاعوض از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی مصرف خواهد شد. گفته شده است که این کمک‌ها خارج از کنترل اداره‌ی موقت طالبان خواهد بود.
بانک جهانی گفته است که این تصمیم به‌دنبال انتقال 280 میلیون دالر از بودجه ARTF در 15 دسامبر 2021 گرفته شده است.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
دوازده میلیون دالر از سوی بانک مرکزی به بازار عرضه می‌شود
در اعلامیه‌ی بانک جهانی آمده است که هدف این رویکرد حمایت از ارائه خدمات اساسی، محافظت از افغان‌های آسیب‌پذیر، کمک به حفظ سرمایه انسانی و خدمات کلیدی اقتصادی و اجتماعی و کاهش نیاز به کمک‌های بشردوستانه در آینده است.
بانک جهانی افزوده است که به عنوان اولین گام، کمک‌کنندگان صندوق بازسازی افغانستان در مورد چهار پروژه تقریباً 600 میلیون دالری برای حمایت از نیازهای فوری در بخش‌های آموزش، صحت و کشاورزی و همچنین معیشت جامعه تصمیم خواهند گرفت.
این بانک گفته است که در هفته‌های آینده با کمک‌کنندگان ARTF و سهام‌داران از نزدیک همکاری خواهد کرد تا طراحی و تخصیص بودجه برای این پروژه‌ها را نهایی کن
پس از سقوط دولت پیشین، جمعیت افغانستان با کمبود مواد غذایی و فقر فزاینده مواجه بوده است.
بانک جهانی گفته است که هدف از این کمک‌های جدید، حفاظت از مردم آسیب‌پذیر و کمک‌ به حفظ سرمایه انسانی و خدمات کلیدی اقتصادی و اجتماعی افغانستان است.
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала