بوئینگ ارائه تمامی خدمات هوایی به روسیه را تعلیق کرد

© Sputnik / Ruslan KrivobokСамолет Боинг-737 авиакомпании "Аэрофлот-Норд" в аэропорту Шереметьево
Самолет Боинг-737 авиакомпании Аэрофлот-Норд в аэропорту Шереметьево - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
عضو شوید
شرکت هواپیمایی بوئینگ خدمات و پشتیبانی فنی ازهواپیما ها و خطوط هوایی روسیه را به حالت تعلیق درآورد.
به گرازش اسپوتنیک، شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد به دنبال تشدید حملات نظامی روسیه به اوکراین ارائه تمامی خدمات هوایی از جمله فروش قطعات، تعمیر، نگهداری و پشتیبانی فنی خطوط هوایی روسیه را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق در می آورد.
شرکت هواپیمایی بوئینگ روز گذشته نیز اعلام کرده بود فعالیت این کمپانی در پردیس آموزشی مسکو را متوقف خواهد کرد.
در بیانیه این شرکت که در سایت آن منتشر شده گفته می‌شود: "ما ارائه پرزه جات فالتو، ترمیم و نگهداری و پشتیبانی فنی برای خطوط هوایی روسیه را به حالت تعلیق درآورده ایم."
این شرکت خاطرنشان کرد که عملیات اصلی در مسکو متوقف و دفتر بوئینگ در کی‌یف، پایتخت اوکراین نیز به طور موقت تعطیل شده است.
گفتنی است تنش میان روسیه و اوکراین که از سال‌ها پیش آغاز شده بود، از هفته گذشته با مداخلات غرب افزایش داشته است. پنج‌شنبه هفته گذشته حملات روسیه به اوکراین آغاز شد و در این میان مداخله‌های غرب و به طور خاص آمریکا به بدتر کردن شرایط کمک کرده است.
Урсула фон дер Ляйен: Европе придется заплатить за меры против России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2022
فن در لاین: اروپایی‌ها، بهای اقدامات ضد روسیه را میپردازند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از آن‌که استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت، در سخنانی عملیات روسیه در اوکراین را اجتناب‌ناپذیر خواند و دستور آغاز عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین را صادر کرد.
او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و هوانوردی توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیست
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала