بایدن تمایل دارد از چین پیشی بگیرد

© REUTERS / Joshua Roberts / PoolПрезидент США Джо
Президент США Джо   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید اصلاحات زیرساختی به آمریکا اجازه می دهد تا از نظر اقتصادی چین را پشت سر بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اصلاحات عظیم زیرساختی ایالات متحده، که باعث تغییرات در آمریکا می‌شود به این کشور اجازه خواهد داد تا در نهایت از چین سبقت بگیرد.
بایدن درسخنرانی سالانه خود برای کنگره گفت: "ما یک دهه زیرساخت در پیش داریم. این امر آمریکا را تغییر می دهد و ما را در مسیر پیروزی در رقابت اقتصادی قرن بیست و یکم قرار می دهد که در آن با بقیه جهان و به ویژه چین روبرو خواهیم شد."
بایدن در سال 2021 بودجه رکوردی یک تریلیون دالری برای سرمایه گذاری در نوسازی زیرساخت های آمریکا را امضا کرد. او بارها در سخنرانی‌های خود به این واقعیت اشاره کرد که امتناع از مدرن‌سازی زیرساخت‌های ملی به ایالات متحده اجازه نمی‌دهد در رقابت اقتصادهای پیشرو قرن بیست و یکم، در درجه اول با چین، رقابت کند.
Президент КНР Си Цзиньпин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
هشدار رئیس‌جمهور چین به آمریکا
او گفت که "طرح نجات" که از سوی دولتش برای احیای اقتصاد کشور طراحی شده، به طبقه متوسط و پایین جامعه آمریکا کمک کرده تا بحران کرونا را پشت سر بگذارند.
او افزود به کمک این طرح در آمریکا اشتغا‌ل‌زایی شده است؛ بگونه‌ای که "تنها در سال گذشته بیش از 6.5 میلیون شغل جدید در آمریکا ایجاد شد؛ چنین نرخ رشد اقتصادی در یکسال پیش از آن هرگز سابقه نداشته است".
جو بایدن همچنین اعلام کرد که "نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال گذشته 5.7 درصد بوده است که قوی‌ترین رشد در نزدیک به 40 سال گذشته محسوب می‌شود".
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала