طرح مصرف یک میلیارد دالر از پول منجمد شده در افغانستان تصویب شد

© REUTERS / Jo Yong hakAn employee of the Korea Exchange Bank counts one hundred U.S. dollar notes during a photo opportunity at the bank's headquarters in Seoul April 28, 2010
An employee of the Korea Exchange Bank counts one hundred U.S. dollar notes during a photo opportunity at the bank's headquarters in Seoul April 28, 2010 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2022
عضو شوید
هیئت اجرایی بانک جهانی روز گذشته طرحی را تصویب کرد که بربنیاد آن قرار است بیش از یک میلیارد دالر از پول‌های منجمد شده در افغانستان هزینه شوند.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز با استناد به نقل از اعلامیه‌ بانک جهانی گزارش داده است که این مقدار پول از صندوق بازسازی افغانستان در قالب کمک‌های بلاعوض و از طریق نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بین‌ المللی مصرف خواهد شد.
قرار است این پول در برنامه‌های آموزشی، کشاورزی، بهداشت و خانواده به مصرف برسد.
بانک جهانی گفته است که هدف این رویکرد پشتیبانی از ارائه خدمات اساسی، محافظت از افغان‌های آسیب‌پذیر، کمک به حفظ سرمایه انسانی و خدمات کلیدی اقتصادی و اجتماعی و کاهش نیاز به کمک‌های بشردوستانه در آینده است.
بانک مرکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
بانک مرکزی افغانستان 12 میلیون دالر را به فروش می رساند
بانک جهانی افزوده است که در اولین گام، کمک‌ کننده‌گان صندوق بازسازی افغانستان در مورد چهار پروژه تقریباً ۶۰۰ میلیون دالری برای پشتیبانی از نیازهای فوری در بخش‌های آموزش، صحت و کشاورزی و همچنین معیشت جامعه تصمیم خواهند گرفت.
قرار است بانک جهانی در هفته‌های آینده با تمویل کننده‌گان صندوق بازسازی افغانستان تخصیص بودیجه این پروژه‌ها را نهایی کنند.
برای دسترسی به آخرین اخبار افغانستان و جهان ما را در تلگرام دنبال کنید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала