ادامه عملیات ویژه ارتش روسیه علیه زیرساخت های نظامی در اوکراین + جزئیات

© Sputnik / Наталья Селиверстова /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве
Флаг на здании министерства обороны РФ на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه یک حمله با سلاح‌های دقیق دوربرد، یک مرکز رادیو و تلویزیون فناوری ذخیره در منطقه لیسایا گورا در کی‌یف که توسط سازمان امنیت اوکراین برای عملیات روانی علیه روسیه استفاده می شد، بدون تلفات یا تخریب ساختمان های مسکونی از کار افتاد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنان اعلام کرد که نیروهای مسلح کشور همچنین کنترول مناطق مسکونی چیستوپول، نووپالتاوکا و ژووتنیوویه را به دست گرفتند و با آزاد کردن شهر بالاکلی از گردان های ملی‌گرایان در خط مقدم به واحدهای نظامی جمهوری مردمی دونتسک رسیدند.
وزارت دفاع روسیه می‌گوید که غیرنظامیان در بورودیانکا، جایی که ملی‌گرایان اوکراینی همراه با تجهیزات در مناطق مسکونی مستقر هستند، می‌توانند با خیال راحت از طریق یک کریدور در جهت برستیانکا خارج شوند و ارتش روسیه در خروج غیرنظامیان از آنجا دخالت نمی‌کند.
وزارت دفاع روسیه گفت که حملات به زیرساخت‌های نظامی اوکراین ادامه دارد، این حملات منجر به انهدام 1612 مقر از جمله 62 مرکز فرماندهی، و نقطه تماس‌ نیروهای مسلح اوکراین و 39 سیستم ضد هوایی از نوع اس-300 و بوک ام 1 در کنار 52 ایستگاه راداری شد.
وزارت دفاع روسیه افزود که این حملات منجر به انهدام 49 طیارۀ نظامی در زمین، سرنگونی 13 طیاره در هوا و انهدام 606 تانک و موتر زرهی دیگر، 67 راکت‌انداز و 227 توپخانه و 336 قطعه از تجهیزات نظامی و 53 پهپاد شد.
Официальный представитель министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2022
از آغاز عملیات، بیش از 6500 نفر از نظامیان و ملی‌گراهای اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند
روز 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژۀ را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد. مسکو به صراحت اعلام کرد که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌‌های خارجی زبان روسیه به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
امریکا و متحدانش همچنین قول داده‌اند که کمک‌های نظامی و کمک‌های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала